COOP Medmera mer

Hur kan man inte meddela detta innan? Jag har flera tusentals poäng som jag vill omvandla.
 
SAS-loggan finns kvar under Partnererbjudanden/Våra partner på coop.se. Vet vi att växlingen är borttagen eller kan det vara något strul bara? Verkar ju helt sjukt att bara ta bort utan att berätta det.
 
Samosaguas skrev:Har pratat med kundservice och de är enligt de tekniska fel som gör att det inte fungerar just nu. "Teknikerna jobbar på det" Enligt killen jag snackade med.Klicka för att utvidga...




Okej skönt att höra! Ska precis handla så jag var påväg till Hemköp pga raseriutbrott men då kan jag vända tillbaka till Coop.
 
Samosaguas skrev:Har pratat med kundservice och de är enligt de tekniska fel som gör att det inte fungerar just nu. "Teknikerna jobbar på det" Enligt killen jag snackade med.Klicka för att utvidga...


Fick liknande svar från dom på FB.



"Hej - vi har tyvärr ett tillfälligt tekniskt fel (vi eller SAS) och våra tekniker håller just nu på att titta på detta. Vi ber om överseende och hoppas du kan avvakta./vänliga hälsningar Annika Fb-red"
 
Nu går det att komma till växlingstabellen igen, men när jag försöker växla får jag bara ett felmeddelande. Får väl avvakta och se. Fick skrämselhicka tidigare, så nu kommer jag växla in alla poäng som jag har kvar och struntar i eventuella framtida kampanjer (som jag ändå inte tror kommer komma).
 
Följande text finns nu på växlingssidan:



2016-12-08



Poängväxling till SAS EuroBonus stängd p.g.a. tekniskt fel

Du kan för närvarande inte växla MedMera-poäng till EuroBonus-poäng i Poängshoppen. Poängväxlingen är tillfälligt stängd på grund av ett tekniskt fel.
 
Hej!



Någon som vet om försäkringen gäller för flygresa (betald m kortet) i mars om jag säger upp kortet nu?
 
Och där var de sista 65.000 poängen växlade. Om någon från COOP läser detta så finns det bara ett sätt att få tillbaks mig och säkert andra kunder: Höj poängintjäningen till minst 15 EB-poäng per spenderad hundring! Tack för mig, COOP.
 
Mangostan skrev:Och där var de sista 65.000 poängen växlade. Om någon från COOP läser detta så finns det bara ett sätt att få tillbaks mig och säkert andra kunder: Höj poängintjäningen till minst 15 EB-poäng per spenderad hundring! Tack för mig, COOP.Klicka för att utvidga...


Behåller mitt kort då det ändå är betalt till Augusti -17. Bra till bankomatuttag om inte annat.
 
Nu är mitt kort uppsagt, eller åtminstone så har jag lagt den krångliga blanketten på lådan. Det som stört mig mest med kortet är att ungefär var tredje gång jag ska kolla mitt saldo så har det stått "Något gick fel, vänligen försök igen senare". Det är helt vanvettigt vad dåligt det är!!!



Jag har skaffat mig ett Santander-kort (gratis) att ha på resor utomlands för att slippa valutapåslag.




archiebunger skrev:Behåller mitt kort då det ändå är betalt till Augusti -17. Bra till bankomatuttag om inte annat.Klicka för att utvidga...
Om du säger upp kortet så får du tillbaka del av årsavgiften.
 
JKS skrev:Hej!Någon som vet om försäkringen gäller för flygresa (betald m kortet) i mars om jag säger upp kortet nu?Klicka för att utvidga...
Nej, det ska det inte göra. Jag var tvungen att ha kvar mitt kort hela året eftersom jag "råkade" boka en flygresa på kortet i februari med avresa i november.
 
Blir så irriterad.

Förlorade mitt Coop kort och spärra/beställde nytt på deras hemsida. Gjorde det via mobilen och fick felmeddelande så testade flera gånger och ringde en telefonsvarare för att spärra kortet.

Till min förvåning tar de 80 kr för ett ersättningskort och de har dragit 80 kr två gånger.

Ringer kundtjänst som säger att det är mitt fel att jag tryckt flera gånger på deras hemsida. Men jag har bara fått hem 1 kort..

Efter en diskussion säger hon "Jag kommer att ta bort 1 av avgifterna men det är ett undantag som inte kommer att ske igen".
 
hittan skrev:Blir så irriterad.Förlorade mitt Coop kort och spärra/beställde nytt på deras hemsida. Gjorde det via mobilen och fick felmeddelande så testade flera gånger och ringde en telefonsvarare för att spärra kortet.Till min förvåning tar de 80 kr för ett ersättningskort och de har dragit 80 kr två gånger.Ringer kundtjänst som säger att det är mitt fel att jag tryckt flera gånger på deras hemsida. Men jag har bara fått hem 1 kort..Efter en diskussion säger hon "Jag kommer att ta bort 1 av avgifterna men det är ett undantag som inte kommer att ske igen".Klicka för att utvidga...


Hahaha.. Ja jisses säger man bara. Skönt att min uppsägning lyckats gå igenom.




joakgarp skrev:Varför? Coops kundtjänst löste detta galant och rättade felet som uppstod. Klart de ska ha betalt för kostnader och annat när ersättningskort ska skickas ut.Klicka för att utvidga...


Kostnad för ersättningskort är inget konstigt. Det är väl mer det att dom drar dubbelt och tycker det är konstigt att behöva kreditera ena som känns helt uppåt väggarna.
 
joakgarp skrev:Varför? Coops kundtjänst löste detta galant och rättade felet som uppstod. Klart de ska ha betalt för kostnader och annat när ersättningskort ska skickas ut.Klicka för att utvidga...
Själv har jag aldrig någonsin blivit debiterad för ersättningskort, men å andra sidan har jag aldrig provat något "lågbudget" alternativ. Jag tycker nog att det i första hand ligger i kortutgivarens intresse att spärra och skicka ut nya kort så fort som möjligt även om man bara misstänker att ett kort är förlorat eftersom kortutgivaren oftast står för eventuellt missbruk.
 
Coop's motsvarighet till Now or Never? ;-)





screen-shot-2017-01-08-at-10-09-24-png.59961
 
Back
Top