Svårt? Hur argumenterade du för det?Ja, jag förhandlade bort årsavgiften.
Det var inte så svårt. Bara ett samtal till kundtjänst.Svårt? Hur argumenterade du för det?
Vad har du för spend?Det var inte så svårt. Bara ett samtal till kundtjänst.
Jag förklarade att jag inte önskade betala årsavgiften och tydliggjorde för de hur mycket jag hade nyttjat kreditkortet.
Skulle gissa cirka 200'.Vad har du för spend?
Mer relevant med spend på Amex Elite i sådant fall.Eftersom årsavgiften är 295, eller så kanske jag minns fel, tycker jag inte det är relevant. Med 3.5 mio+ spend per år på kortet är iofs möjligheterna för att slippa avgiften relativt bra.-)
Det är inte många andra åtminstone. Vi får väl se hur länge de har kvar den fördelen för kunden, jag misstänker att de faller i fällan förr eller senare ändå.Er det ikke snart et af de eneste kort som ikke anvender 3D Secure aktivt?
Ja, man upptäcker när något sådant händer hur jobbigt det är med kundservice som har kassa öppettider. Hade varit ännu värre om du faktiskt varit i Singapore, med tidsskillnaden...Jeg har lige fundet disse to transaktioner på mit kort - begge to foretaget fredags for en uge siden - hvor jeg var i Norge på ski.... Kundeservice er lukket i dag, men nu har jeg spærret kortet og må ringe til dem i morgen :-/
Jag har stött på det marchant-namnet en gång också för en bekants vägnar. Om jag förstod det rätt den gången så är det någon form av casino/resort utanför Singapore. Vilket är en ganska typisk plats för någon som vill omsätta ett stulet kreditkortsnummer i cash - köp spelmarker, och växla tillbaks dem mot pengar senare.Det er 2 x 6.000 SEK. Hvis man søger merchant navnet på nettet kan man se at jeg vist ikke er den første som har fået trukket beløb uretsmæssigt dér... Men det er stadig altid underligt hvor de har fået mit kortnummer fra :-/