Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jo, men det märkliga för just de här köpen var ju att det blev lite mer än dubbla poängen. :)

Jag hittade ett par liknande och kollade kvitton. Det verkar vara så att man får grundpoäng för totala köpet EXKLUSIVE eventuella rabatter såsom kuponger och liknande medans extrapoängen grundas på köpeskillingen. Detta i kombination med erbjudanden om dubbla poäng / extra poäng på enskilda varor kan nog förklara det hela.

Nu har jag slutligen fått svar från COOP kundservice beträffande tidsgränser för max. 100 000 poäng via Betalo/månad. Ett uppenbart I-landsproblem men ändå...
Svaret är att om man göra första betalningen upp till 100 000 kr den 1/1 så kan man först från den 2/2 påbörja ny period om 100 000 kr. Tack och lov finns 30 dagar i månaden...

Lita aldrig på kundservice. Det är uppenbart fel eftersom flera, jag själv inkluderad, använt Betalo för mer än 100 000kr per månad. Det är bara att sätta in pengar på kontot hos Coop innan betalning sker.

...Du menar att Du får MER än 100 000 poäng som är maxgränsen per månad om Du betalar fakturor för mer än 100 000 kr via Betalo?
Att KREDITGRÄNSEN är 100 000 och Du sätter in mer pengar kan Du förstås betala för mer än KREDITGRÄNSEN 100 000 men Du får INGA poäng för överskjutande belopp över 100 000 / 30 dagar....således inte lönt ur poängsynpunkt att betala med BETALO då...
Rätta mig om jag har fel....

Jag rättar dig :)

2015-09-10_1612.png

Detta efter en betalning av en faktura på 218 000kr. Lika många poäng registrerade (och överförda till EuroBonus). Jag har gjort det fler gånger och alltid fått poäng för hela beloppet.

Toppen