Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ett par kommentarer till: PIN-byte kan inte ske innan det första köpet genomförts, och det där med Betalo och 100000kr känner jag inte igen. Jag har iofs bara testat tre gånger, men samtliga har gått bra och vad jag förstår är det ingen här som har misslyckats med att få poäng?

Rörande Betalo så står det så på Coop hemsidan men flertalet här vittnar om motsatsen rörande poängtak.

EDIT: Tänkte editera mitt originalinlägg men nu kan jag bara anmäla det. Verkar bara gå att editera inlägg en viss tid efter de skapats. Skulle lägga till om PIN kodbytet att kortet måste vara aktiverat först. Dock är detta inget stort problem då man gör det hos COOP och de har väl alltid en frukt eller chokladbit att sälja för att aktivera. Men det är helt rätt i sak.

Last edited:
Jag felanmälde (som flera andra) de saknade poängen från den 29 juli. Detta gjordes den 11 aug och poängen dök upp några dagar senare.

ldag (1 sep) fick jag mail om att att min felanmälan var mottagen...

20000 poäng, bra jobbat. Jag fick 5000 poäng och besked om att man skulle fortsätta utreda ärendet och återkomma efter att man fått "transaktionslistor". Det var två månader sen..
Efter att ha skickat ytterligare ett mail till Coop fick jag nu ett svar att man fortfarande utreder saken. Kundtjänst lovade att be utredningsenheten prioritera mitt ärende. Som kompensation fick jag ytterligare 5000 poäng i väntan på att de saknade poängen ska föras över. To be continued...

Jätte bra att de löser detta fall för fall när man väl kontaktar dem. Men detta kan ju inte vara den hållbara lösningen? Att man ska behöva kontrollera och kontakta dem med jämna mellanrum. Någon som har fått en förklaring kring grundorsaken?

Jag har använt mitt Med Mera Mer kort en hel del till att betala fakturor via Betalo. Blir en hel del telefonsamtal till Copp som tar lite tid. De är dock verkligen trevliga. Vid sista samtalet så sa representanten från COOP att jag inte behövde ringa igen. Lät konstigt tyckte jag eftersom man bara kan betala 60 000 under tio dagar eller något liknande.

Fick till svar att jag kunde nu betala upp till 500 000 per månad utan att ringa. Trevligt och bra service! Jag som alltid hatat COOP med passion börjar bli omvänd. Snart röstar man väl på sossarna också:)

En fråga till er som gjort en(eller flera) större betalningar med Coop MedMera Mer-kortet(ej Betalo).
Jag har kreditgräns 100K och skall betala ca 150K. Skall jag då?
1. sätta in 50K på mitt konto(tillräckligt så att täckning finns)
2. ringa Coop kundtjänst och be dem lyfta spärren
3. betala med kortet
Har jag fattat rätt då? o_O

En fråga till er som gjort en(eller flera) större betalningar med Coop MedMera Mer-kortet(ej Betalo).
3. betala med kortet
3. betala med kortet
Helt korrekt uppfattat! ;)

Om det fortfarande finns några som inte verifierat sina transaktioner mot poäng, så har jag slängt ihop ett litet script som gör det - så man slipper manuellt kopiera till excel-ark eller liknande.

Inga som helst garantier för funktion osv, men det fungerar för mig :) Och hittade ett par tusen poäng som saknades. Har sett en del konstiga outputs gällande transaktioner just på Coop (konstiga avrundningar osv), men jag handlar så lite på coop att jag inte har underlag nog att lista ut vad det är. Så - värt ett försök, men det finns en risk att den visar ordentligt fel på sådana.

Verifiera att coop-transaktioner gett poäng · GitHub

Toppen