Senaste nytt

COOP Medmera mer

Nu har jag plöjt ganska många sidor bakåt i tråden och inser att det kanske är dags att skaffa ett kort hos Med Mera igen. Sa upp kortet när de gjorde om systemet med bara poäng och inga bonuscheckar längre.

Inser dock att det finns EB-poäng att tjäna på att betala räkningarna via Betalo. Alla betalningar till t.ex. Avanza, Hoist Spar, OKQ8 (deras VISA-kort) etc. kommer inte fungera är min gissning efter att ha skummat Betalos information - korrekt?

Coop Med Mera Mer-kortet verkar bäst, om man kan komma undan årsavgiften på något sätt. Tips?

Någon kampanj så att man får en välkomstbonus eller liknande som någon känner till just nu?
Coop Med Mera Mer kortet är riktigt bra, tror att det generellt är 5000 i signupbonus (har åtminstone varit det vid många tillfällen).
Även om du inte kommer undan årsavgiften (är dock gratis första året) så är kortet väl värt de 395 kronor det kostar.

Det stämmer att du troligtvis inte kan betala andra "kort-fakturor" och liknande via Betalo. Däremot så är det många andra fakturor så som hyra och andra räkningar som går bra att betala. Blir lite "gratispoäng" till COOP-kontot som man sedan kan föra över till SAS Eurbonus.

Coop Med Mera Mer kortet är riktigt bra, tror att det generellt är 5000 i signupbonus (har åtminstone varit det vid många tillfällen).
Även om du inte kommer undan årsavgiften (är dock gratis första året) så är kortet väl värt de 395 kronor det kostar.

Det stämmer att du troligtvis inte kan betala andra "kort-fakturor" och liknande via Betalo. Däremot så är det många andra fakturor så som hyra och andra räkningar som går bra att betala. Blir lite "gratispoäng" till COOP-kontot som man sedan kan föra över till SAS Eurbonus.

249 kr står det på Coop.se att kortet kostar per år så får utvärdera efter ett år om det är värt att behålla eller om vi ska hålla oss kvar vid OKQ8-kortet.

Hur har ni andra gjort med alla fakturor som man har idag har via e-faktura? Dessa vill jag ju av förklarliga skäl hellre betala via Betalo när jag väl har fått kortet. Har dock ingen lust att betala faktureringsavgifter för att få dessa i pappersform. Då har ju liksom ev. vinst i form av extra EB-poäng ätits upp...

Blir väl några fakturor, men huslånet går ju direkt via autogiro så det är ju kört, men lite andra saker ska man väl kunna skrapa ihop är förhoppningen. Men tips på hur ni gör med alla fakturor som kommer via e-faktura mottages tacksamt! :)

249 kr står det på Coop.se att kortet kostar per år så får utvärdera efter ett år om det är värt att behålla eller om vi ska hålla oss kvar vid OKQ8-kortet.

Hur har ni andra gjort med alla fakturor som man har idag har via e-faktura? Dessa vill jag ju av förklarliga skäl hellre betala via Betalo när jag väl har fått kortet. Har dock ingen lust att betala faktureringsavgifter för att få dessa i pappersform. Då har ju liksom ev. vinst i form av extra EB-poäng ätits upp...

Blir väl några fakturor, men huslånet går ju direkt via autogiro så det är ju kört, men lite andra saker ska man väl kunna skrapa ihop är förhoppningen. Men tips på hur ni gör med alla fakturor som kommer via e-faktura mottages tacksamt! :)

Fakturor via e-faktura betalar jag manuellt och tar bort från Internetbanken. Man kan ju se PG/BG och OCR på sin Internetbank (man kan ju se hela fakturan i sin helhet, dock har jag lärt mig att skriver man ut dessa så syns inte alltid BG/PG numret helt utan jag kopierar från Internetbanken till Betalo innan jag tar bort dem)
Jag har inget autogodkännande utav dessa.
Använder Nordea.

Jag var helt säker på att årsavgiften var 395 kronor, antingen har den ändrats eller så är det jag som kommer ihåg fel :). 249 kronor per år stämmer.
Coop MedMera Mer

Jag lägger bara in informationen från e-fakturan på betalo, för att vara säker på att inget går fel flyttar jag sedan fram datumet på e-fakturan och tar inte bort den förrän jag sett att betalningen gått igenom på betalo. Det är inte svårare än så, är ju fortfarande en faktura även fast den finns på datorn istället för i pappersformat. Mig veterligen går det inte att betala lån via betalo, har visserligen inte försökt men amorteringar/räntor på min bostad låter jag också gå på autogiro.

Dubbla poäng, gäller det även hos deras partners? Jag betalade en resa på fritidsresor igår, vanliga poäng syns men dock står det inte som baspoäng.

Mvh

Någon som testat försäkringen för "allmänt transportmedel"?

Jag reste från Berlin till Göteborg via Köpenhamn. Planet från Berlin blev 2 timmar sent och gjorde att jag missade anslutningen till Göteborg och fick åka 08.10 istället för 22.45. Så blev en total försening på ca 9 timmar.

Tror ni jag har något att hämta från Coop-kortet på detta? Har redan skickat in anspråk till SAS enligt EU-reglerna (tycker jag borde få det då jag uppfattade att planet hade haft problem tidigare under dagen med teknik och därför orsakat följdförseningar). Men frågan är om man kan utnyttja även Coop-försäkringen? Flygplan borde väl klassas som "allmänt transportmedel"?

Någon som testat försäkringen för "allmänt transportmedel"?

Jag reste från Berlin till Göteborg via Köpenhamn. Planet från Berlin blev 2 timmar sent och gjorde att jag missade anslutningen till Göteborg och fick åka 08.10 istället för 22.45. Så blev en total försening på ca 9 timmar.

Tror ni jag har något att hämta från Coop-kortet på detta? Har redan skickat in anspråk till SAS enligt EU-reglerna (tycker jag borde få det då jag uppfattade att planet hade haft problem tidigare under dagen med teknik och därför orsakat följdförseningar). Men frågan är om man kan utnyttja även Coop-försäkringen? Flygplan borde väl klassas som "allmänt transportmedel"?
Ja, flyg är allmänt transportmedel och du bör få ut ersättning från försäkringen där.

Hej, jag fick igår mitt Coop medmera mer och info om att koden kommer i separat försändelse. Bara att vänta med andra ord.
Men nu ska det börja samlas eurobonuspoäng så det ryker om det! Går över från Supreme Card som jag haft sen 2007, så får se till att använda alla bonuspoäng där innan jag ev. säger upp det kortet.
Vet att det pratats om olika beloppsgränser tidigare men har inte lyckats få fram någon mer exakt info.
Vad är det för gränser att betala räkningar via betalo.se utan att ringa till coop´s kundtjänst så att de kan ta bort eller höja spärren? Både gränser / betalning och om det är någon gräns som också är tidsbestämd (t.ex. x-antal 1000kr / vecka eller månad)

Har också läst tidigare att det stått att man får bonus för max 100 000kr / månad via betalo men att flera medlemmar vittnat om att den gränsen inte verkar stämma utan att det i praktiken går att få mer bonus än så.

Tack på förhand.
//Daniel

Last edited:
Toppen