Senaste nytt

COOP Medmera mer

Har fått 300 poäng men har bara växlat till mig EB-poäng precis innan konverteringen ändrades.

Efter ett snabbt samtal till kundtjänst öppnades kortet för betalningen på 280K som sedan gick igenom utan problem hos Betalo. Nu återstår bara att se om jag får poäng för hela summan eller endast 100K. Kundtjänst informerade att det fanns en sådan gräns så vi får se...
Gick fint med fakturan på 280K. Alla poäng inne på kontot så tack Coop och tack Betalo ;)

Screenshot_2015-05-23-07-52-40.png

Rackarns va fort poängen trillar in. Tömde kontot 30 mars och passerar snart 100k poäng bara genom att använda kortet på vardagliga saker som jag ändå skulle göra. Blir det bilköp eller renovering så blir det flera hundra tusen poäng direkt. Skitbra kort det här!

Ni som har ringt till kundtjänst och bett dem lyfta spärren inför en större Betalo-betalning, vilka frågor brukar ni få?

Inga alls, förutsätter att man har skött sig med betalningar och har de medel som behövs.

Edit: Nu var jag snabb, de frågar självklart den uppenbara frågan hur mycket fakturan ligger på.

Jag förde över pengar till mitt Coop-konto i fredags från Ica-banken.
Första giltiga betalningsdag var idag.
Idag är pengarna dragna på Ica-banken men de finns inte på Coop-kontot.
Ringde kundtjänst och de sa att de nog trillar in i morgon eller efter tre bankdagar?
Jag har räkningar som jag lagt in på Betalo och som jag måste kunna godkänna, helst idag.
Tar det verkligen så lång tid att få pengar från en bank till en annan?

Reagerade på samma sak i morse när jag såg att det inte dragits från COOP men var borta från SEB. Flyttade också i fredags och tidigare har de alltid trillat in på måndag morgon.

Toppen