Senaste nytt

COOP Medmera mer

I "veckans reklamblad från din butik" står det om "medlemsveckor med extra allt". För SAS gäller:
CoopSAS_zpsnctyvdgi.png

Rimligtvis gäller erbjudandet även för minsta växlingen, 3000 MedMera-poäng till 250 EuroBonus-poäng. Vanligtvis ger minsta växlingen 0,83 EBp/MMp, med 300 extra EBp blir det 0,183, dvs. en bättre kurs än största 60000 MMp-växlingen (0,167%).

Jag testade just att växla 3000 MMp men har ännu bara fått 250 EBp. Återstående 300 EBp lär väl dyka upp om tre månader och ett antal mail till kundsupporten...

I "veckans reklamblad från din butik" står det om "medlemsveckor med extra allt". För SAS gäller:
CoopSAS_zpsnctyvdgi.png

Rimligtvis gäller erbjudandet även för minsta växlingen, 3000 MedMera-poäng till 250 EuroBonus-poäng. Vanligtvis ger minsta växlingen 0,83 EBp/MMp, med 300 extra EBp blir det 0,183, dvs. en bättre kurs än största 60000 MMp-växlingen (0,167%).

Jag testade just att växla 3000 MMp men har ännu bara fått 250 EBp. Återstående 300 EBp lär väl dyka upp om tre månader och ett antal mail till kundsupporten...

Gjorde samma sak imorse, med sådana här erbjudanden så lär det ta sin lilla tid. Vanligtvis dyker poängen upp efter att erbjudandet är avslutat. Bara att hålla sig till tåls :)

Noterar att extraväxling är bara gynnsam om man växlar just 3000->250(+300). För alla andra summor förutom 60000 går man back jämfört med alternativet att alltid växla 60k i taget. Även för minsta växlingen är det bara 50 EB-poäng i potentiell vinst, och risken att man ska behöva maila kundtjänst i fyra omgångar för att få dem gör att jag nog struntar i det. Inte värt det potentiella besväret

(Däremot om man har 60k poäng ska man såklart se till att göra en växling under kampanjperioden.)

Toppen