Senaste nytt

COOP Medmera mer

Har fått svar på både fråga 1 och 2 (tack) men nu undrar jag om någon vet (hittade inte i fullständiga villkoren) om en god vän till mig kan sätta in ett par hundra tusen på mitt konto som vi sedan använder för inköp av prylar till deras nya lägenhet tex? Dvs kan jag betala andras saker som de, innan eller efter inköp, sätter in pengar för?

Så länge ditt kort betalar så är det knappast så att det lär vara ett problem.

Om det sedan är formellt tillåtet är en annan fråga som bör läsas lite noggrannare i villkoren. Chansen att det skulle upptäckas är dock begränsad.

Går det att koppla Swish till detta kort?

Får man poäng för:
- Swishbetalningar?
- Överföringar till tex ett konto utomlands?
- Betalning i izettle?

Jag skulle ju i teorin kunna utsätta en faktura till mig själv från mitt företag och betala fakturan via betalo och få poäng på detta? Låter ju konstigt men har inte direkt hittat något i villkoren som förbjuder detta.

Frågorna gäller för övrigt även Amex Platinum men då blir det ju OT. ;)

Swish har väl inget med kort att göra, som tidigare sagts, så det lär du itne få.

Överföringar till konto utomlands är bara en annan variant av det - där är ju inga kort inblandade, det är en överföring och inte en betalning.

Betalningar i izettle får du absolut poäng för.

Visst kan du sätta ut en faktura från företaget och betala den själv via betalo. Så länge det handlar om något (vara eller tjänst) som faktiskt har med företaget att göra så är det ju helt ok - om inte, så kan nog revisorn (och möjligen skattmasen beroende på hur du gör det) ha vissa synpunkter på det.

Låter ju självklart när man tänker på det. Anledningen till frågan är väl egentligen att jag tänkte på i somras då jag köpte utemöbler och lite sånt via blocket för typ 20k. Skulle ju gärna vilja ha poäng på alla sådana inköp under året också. :)

Låter ju självklart när man tänker på det. Anledningen till frågan är väl egentligen att jag tänkte på i somras då jag köpte utemöbler och lite sånt via blocket för typ 20k. Skulle ju gärna vilja ha poäng på alla sådana inköp under året också. :)

Man ska ha någon form av poäng av allt man köper/gör, det är ju en grundregel.. :)

PayPal kan eventuellt funka i sådana lägen....

Toppen