Coop-poängen kommer på en gång.Hur lång tid brukar det ta innan EuroBonus-poängen trillar in?
I höstas körde Coop och Hotels.com en kampanj där man skulle få 5p per krona (mot normalt 2p). Villkoren var normala: att man handlade genom coops länk och att man inte använde några andra kampanjkoder. Det skulle dock vara OK att vara inloggad på hotels.com och tjäna nätter parallellt i deras program. ("Självklart samlar du som är medlem i Hotels Reward även bonusnätter.")
Vilket jag var och nätterna är krediterade på hotels rewards men några poäng syns inte till på coop. De "upp till 60 dagar efter genomförd vistelse" som poängen skulle kunna ta är passerade med råge, snarare 90 dagar nu.
Är det någon som får det att fungera med hotels.com och coop?
Kanske är det de saknade partner-poäng som lagts till i totalen men inte i redovisningen. Fast det kan lika gärna vara poäng från den konstiga jul-kampanjen ("5p per krona hos coop" som de gjorde genom att fejka att kunderna hade nått nivå fem och där de enskilda posterna hade fel värde men där summan räknades upp korrekt)
Hur har det gått för dig @intuition ? Mina genomförda bokningar har det inte trillat in några coop extra poäng för, dock var detta endast 60 dagar sedan. Jag såg nu att de har ändrat, de tidigare "upp till 60 dagar efter genomförd vistelse", till nuvarande :
"Obs: det kan ta upp till 90 dagar efter genomförd vistelse innan du får dina Coop extra poäng insatta på ditt poängkonto." - Hotels.com
Dessvärre upplever jag det som samma lotteri som Eurobonus Shop (även om den blivit bättre). Jag har gjort fyra bokningar via Coops-hotels.com länk. Av dessa ser utfallet ut som följer:Finn det några fler där ute som har någon feedback på denna Hotels.com deal? Är det samma upplevelse av lotteri som EB Shop?
Har bokat 9n i SYD i slutet på året vilket bör accumulera 115.000 coop points, men efter-claim kommer inte kunna ske förrän 23 Mars 2019.
Kliar lite att kontakta Coop och verifiera att de redan nu kan se att jag de facto bokat detta genom deras sida, men jag antar att de inte kommer kunna/vilja svara på en sådan request. Aldrig efterregisterat med Coop heller så vet inte riktigt hur det funkar. Eftersom det handlar om motsvarande potentiellt 11,500 EB vill jag inte direkt "chansa" att det skiter sig, då kan jag lika gärna ta mina chanser och boka igen via SAS-dealen med hotels istället.