Senaste nytt

COOP Medmera mer

kan kan man ju säkert men det är inte en bra konverteringskurs, du får ju inte 1:1 -> 1:1.
Utan räkna med förlust
En kraftig sådan också. Förlusten gör att det inte är värt det. Möjligtvis är det ju bättre att använda dem på Coop då snarare än att låta dem förfalla, men att växla SAS - COOP - SAS vore galenskap.

Tack för era svar..
Ja. De blir ju onekligen uppätna. För ev över dom till Coop i sista stund om jag inte kommer på bättre tankar. Har, paradoxalt nog, mina medmera-poäng i "syfte" att konvertera dom till EB så i slutändan skulle det medföra att de (...en liten andel) åker tillbaka till varifrån de kom.

Jag har ett tips (ni får ta bort det om det inte är okej...)

Köp någonting på nätet och betala med postförskott med ditt Coop Medmera Mer-kort när du hämtar ut det.
Du får då Extrapoäng.

Skicka tillbaka varan genom ångerrätt, då kommer företaget föra tillbaka summan till ditt "vanliga" konto.
Poängen kommer då fortfarande finnas kvar på Coop-kortet.

Det gick till så av en händelse för mig.
Jag hade beställt någonting på postförskott för jag ville inte betala förrän varan fanns hos mig ifall den inte hade varit i lager.
Sen när jag tagit emot den så var jag inte nöjd med varan och skickade tillbaka den och fick tillbaka pengarna men mina poäng var såklart kvar för jag fick tillbaka pengarna till mitt vanliga konto som inte har någonting med Coop att göra.

Jag har ett tips (ni får ta bort det om det inte är okej...)

Köp någonting på nätet och betala med postförskott med ditt Coop Medmera Mer-kort när du hämtar ut det.
Du får då Extrapoäng.

Skicka tillbaka varan genom ångerrätt, då kommer företaget föra tillbaka summan till ditt "vanliga" konto.
Poängen kommer då fortfarande finnas kvar på Coop-kortet.

Det gick till så av en händelse för mig.
Jag hade beställt någonting på postförskott för jag ville inte betala förrän varan fanns hos mig ifall den inte hade varit i lager.
Sen när jag tagit emot den så var jag inte nöjd med varan och skickade tillbaka den och fick tillbaka pengarna men mina poäng var såklart kvar för jag fick tillbaka pengarna till mitt vanliga konto som inte har någonting med Coop att göra.

En gång är ingen gång. Om det sätts i system så kommer man troligtvis bli av med kortet. Har en vän som hade en liknande upplevelse med amex

OK då var man tillbaka på Coop efter att senaste halvåret bara kört med OKQ8 Visa (1% bonus i bensincheckar). Hade gamla Coop Visa i kanske åtta år medan de hade 1% bonus även där men bytte när de aviserade försämring med nytt poängsystem... Kunde ingen tro att det skulle bli så bra :)

Ett litet förtydligande som jag inte sett i tråden hittills; på alla år jag hade gamla Coop Visa utnyttjade jag aldrig krediten, låg alltid på plus med insatta pengar och fick tillgodoränta. I nya Med Mera Mer går det också sätta in pengar men insatt belopp täcks inte av statlig insättningsgaranti (till skillnad från t.ex. OKQ8 Visa).

Med tanke på att Coop i sin helhet inte känns som världens stabilaste företag kommer jag nog vara lite försiktig med hur mycket jag har insatt...

Hej.

Jag är förmodligen alldeles för lat nu och ber om ursäkt för det men glömmer alltid av att kolla upp de på jobbet o nu är jag hemma bara med min mobil :)

Coop poängen, hur länge är de giltiga? Skickar ni över Coop poängen till EB poäng så fort ni kan??

Och en fråga till eftersom jag mest kört med BA 2-4-1 så behöver jag lite tid att fixa EB poäng till en bonusresa. Därför undrar jag hur länge EB poängen finns kvar på kontot och kan användas till en bonusresa innan de blir ogiltiga? Försvinner poäng tillslut?

Tack!

Toppen