Senaste nytt

COOP Medmera mer

longhaul

Medlem
Hur gör jag för att köpa mer eurobonuspoäng än de 15000 (Medmera poäng) som erbjuda i poängshoppen?
Vi har 200 000 medmera poäng som vi vill växla in till eurobonuspoäng, men i shopen är största beloppet 15 000?

Du går in under "medlemsprogrammet" och klickar på SAS loggan. Där kan du växla tex 180.000 poäng...
 

Ormen

Medlem
Förde häromdagen över pengar till mitt konto för ett, planerat, större köp på kontot som går långt över betalningsgränsen. När pengarna fanns på kontot ringde jag i går och aktiverade kortet för ett större köp.
I dag när köpet skulle genomföras noterar jag att hela kontot är tömt på tillgångar.
Säkerligen bara en tillfällighet men inte desto mindre en olycklig sådan..

Eftersom försäljaren nu inte tar Amex får jag försöka aktivera mitt SAS Mastercard för större köp.
 

palmen

Moderator
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men jag skulle tro att giltighetstiden börjar räknas från att poängen skapas hos SAS. Kollar jag på mina växlingar som jag gjort så verkar det även vara så. Dvs giltighetstiden hos Coop verkar inte ha något med giltighetstiden hos SAS att göra utan de är helt separata.
Helt korrekt, hur länge dina poäng är giltiga hos Coop har ingen koppling till hur länge eurobonus poängen blir giltiga vid överföring. När poäng förts över till eurobonus så är det 5 år giltighetstid på dom.
 
upload_2016-4-9_20-35-53.png


Har man redan appen finns erbjudandet där
 

The Sage

Medlem
Smakade helt ok enligt mig!

F ö har jag blivit utsatt för den mindre angenäma upplevelsen att någon gjort inköp på nätet i div länder på mitt kort utan min vetskap. "Med mera fraud" återkom dagen efter per mejl om misstänkt köpbeteende, så jag ringde upp och kortet spärrades, köp för runt 20' hade då gjorts. Lite pill med reklamation, polisanmälan, nytt kort osv men ändå hanterligt och bra gjort av coop så långt.
 

longhaul

Medlem
Förde häromdagen över pengar till mitt konto för ett, planerat, större köp på kontot som går långt över betalningsgränsen. När pengarna fanns på kontot ringde jag i går och aktiverade kortet för ett större köp.
I dag när köpet skulle genomföras noterar jag att hela kontot är tömt på tillgångar.
Säkerligen bara en tillfällighet men inte desto mindre en olycklig sådan..

Så någon har tömt ditt konto? Löste det sig?
 

CharlieK

Medlem
Ytterligare lite tråkiga nyheter. Fick precis lite insider-information av en vän. Har censurerat vissa delar då det innehåller information för folk som jobbar inom Coop.

Förändrade villkor för externa poäng
Den 1 juni 2016 halveras de externa intjäningspoängen (dvs inköp som sker utanför Coop) för Coop MedMera Mer och Coop MedMera Betala Efter.

Det innebär att de externa poängen blir en poäng för varje två kronor du betalar med Mer-kortet och en poäng för varje fyra kronor för Betala Efter-kortet. Dessutom införs ett tak på 50 000 externt intjänade poäng per månad.
Vem berörs?
Kunder med Coop Med Mera Mer och Coop Med Mera Betala Efter, cirka procent av medlemmarna. Information till kund går vecka 15 via kontobesked.
Varför införs förändringen av poängintjäning?
Ett nytt EU-regelverk för Interchange-avgift har införts, vilket innebär att säljställena, till exempel Elgiganten och Pressbyrån, betalar en lägre ersättning till kortutgivarna när kort används för betalning. Mot den bakgrunden justerar både MedMera Bank och andra kortutgivare villkoren för sina kortprodukter. Flera andra kortutgivare har redan justerat avgifter och förmåner för att hantera ökade kostnader, bland annat ICA Banken, Handelsbanken och OKQ8 Bank. ICA tar bort bonusen på externa köp helt och hållet från 1 maj. Coop MedMera Betalkort kommer även efter ändringen att vara ett av de bästa betalkorten på marknaden
Varför införs ett tak på extern poängintjäning?
Korten är avsedda för privat vardagsbruk och vi bedömer att taket på 50 000 poäng per månad på externa köp, det vill säga köp gjorda utanför Coop, mer än väl täcker merparten av våra kunders vardagsbehov.
V

Detta förblir oförändrat:
  • De dubbla poängen medlemmen får när han/hon använder Coop MedMera betalkort hos Coop
  • Dubbleringen av poäng för den som når 21000 grundpoäng på 6 månader
  • Även intjäningen av partnerpoäng förblir oförändrad
Coop MedMera Betalkort kommer även efter ändringen att vara ett av de bästa betalkorten på marknaden.
 
Last edited:

pt98ssy

Medlem
Verkar vara "race to the bottom". Snart så blir det Statoil Mastercard för alla inköp inom Sverige(förutom resor och där de tar AMEX). För de verkar inte ha ändrat några villkor än.
 
Toppen