Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ring kreditavdelningen och kolla, som alla säger ovan. Förmodligen kommer de be dig skicka in en lönespec, anställningsavtal eller dylikt. Det räcker ju egentligen med en låg kredit, bara du får kortet så kan du göra förskottsinbetalningar.

Om jag vill förskottsbetala för att ha mer pengar på kortet. Gör jag det genom att betala med samma OCR? Någon som vet?

Jag har försökt hitta svaret både här och på coop.se men inte hittat något. Kanske är jag som är blind, så en vänlig själ får gärna hjälpa mig:)

Om jag vill förskottsbetala för att ha mer pengar på kortet. Gör jag det genom att betala med samma OCR? Någon som vet?

Jag har försökt hitta svaret både här och på coop.se men inte hittat något. Kanske är jag som är blind, så en vänlig själ får gärna hjälpa mig:)
Ja, det fungerar. Du kan betala en högre summa en den på räkningen.

Kan ta tillfället i akt att meddela att om man i alla fall bor kring Örnsköldsvik så är det gratis medlemsavgift till Coop månaden ut, kanske även gäller resten av Sverige? Passa på! ;)
Vad är fördelen med att bli medlem hos Coop? Är det ett krav för att kunna skaffa ett Coop Medmera Mer-kort?

Ja. Du behöver vara medlem för att kunna samla poäng där, som du sedan konverterar till Eurobonuspoäng.
Ok, tack. Hur bör jag göra i mitt fall? Jag har redan skickat in en ansökan om Medmera Mer-kort och fick avslag för att jag inte har någon deklarerad inkomst i Sverige (jag ringde kundtjänst och frågade). Personalchefen har skrivit ett intyg om att jag får lön i Danmark, som jag avser skicka in snart. Jag tänker att det bör vara en bra ide att jag beger mig till Coop på min hemort och kollar ifall Örnsköldsvikserbjudandet om gratis medlemsavgift också gäller här. I så fall kan jag ju först ansöka om att bli medlem (gratis eller för 100 kr ifall erbjudandet inte gäller här) och när jag väl har blivit medlem kan jag skicka in mitt intyg och då be om att de länkar mitt redan befintliga medlemskap till Medmera Mer-kortet. Låter det vettigt?

J
Ok, tack. Hur bör jag göra i mitt fall? Jag har redan skickat in en ansökan om Medmera Mer-kort och fick avslag för att jag inte har någon deklarerad inkomst i Sverige (jag ringde kundtjänst och frågade). Personalchefen har skrivit ett intyg om att jag får lön i Danmark, som jag avser skicka in snart. Jag tänker att det bör vara en bra ide att jag beger mig till Coop på min hemort och kollar ifall Örnsköldsvikserbjudandet om gratis medlemsavgift också gäller här. I så fall kan jag ju först ansöka om att bli medlem (gratis eller för 100 kr ifall erbjudandet inte gäller här) och när jag väl har blivit medlem kan jag skicka in mitt intyg och då be om att de länkar mitt redan befintliga medlemskap till Medmera Mer-kortet. Låter det vettigt?

Jepp, det låter ju som ett bra upplägg! ;)

Undra om det är Klarna man bör kontakta.. Får väll lägga ett support ärende till dem och se om de har något bra svar :rolleyes:

Fick nu svar ifrån Klarna.....

Hej Christoffer,

Tack för att du kontaktar oss.

Jag ska självklart ge dig mer information om varför det inte går att handla med ditt Mastercard utfärdat av Coop.

När du gör ett köp och vill göra en kortbetalning behöver du använda ett kontokort där pengarna dras direkt. Man har alltså inte möjlighet att använda ett kreditkort när du handlar i en kassa med Klarna checkout. Kortet behöver även vara utfärdat i norden och använda sig av 3-D Secure eller Verified by Visa.

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen.

Ha en fortsatt fin dag!

Dvs. det beror då antagligen på att kortet inte har någon verifiering genom MasterCard?

När du gör ett köp och vill göra en kortbetalning behöver du använda ett kontokort där pengarna dras direkt. Man har alltså inte möjlighet att använda ett kreditkort när du handlar i en kassa med Klarna checkout. Kortet behöver även vara utfärdat i norden och använda sig av 3-D Secure eller Verified by Visa.
Mycket skumt. Jag har flera gånger handlat från apotea.se som använder sig av "Klarna checkout". Där har jag betalat med ett vanligt Eurocard (jag vet, ingen poäng :(), dvs ett rent kredit-/betalkort utan bankkoppling. Kortet är i och för sig anslutet till "MasterCard SecureCode" men jag blev aldrig länkad till dom och behövde inte ange något "extralösen". Kortnummer, giltighetstid och CVV var allt som behövdes.

Jag har aldrig stött på något ställe som bara tar "vissa typer" av exempelvis MasterCard.

Toppen