Senaste nytt

COOP Medmera mer

Observera att Coop justerar sin växelkurs in till Eurobonus den 24/3. Såg det idag på Coops hemsida (efter man trycker på SAS loggan).
Det står inte till vad så jag ringde kundtjänst, det blir en flat-rate på 10% tydligen. Så 60.000 Coop poäng kommer bli 6000 EB istället för 10.000 som idag. Så passa på att växla innan!

Och nu börjar spekulationerna igen.

Jag har nästan 9000:- kvar till 60000 poäng och har inga köp inom snar framtid för att kunna putta upp mig till 60000p.
För min spekulation är att de sänker växlingskursen.

Känns som man hade rätt till viss del ändå kanske när alternativen att växla större summor började döljas allt mer i den vanliga poängshoppen. Men vi får väl se vad som händer.

• Gilla
Reactions: Gus
Observera att Coop justerar sin växelkurs in till Eurobonus den 24/3. Såg det idag på Coops hemsida (efter man trycker på SAS loggan).
Det står inte till vad så jag ringde kundtjänst, det blir en flat-rate på 10% tydligen. Så 60.000 Coop poäng kommer bli 6000 EB istället för 10.000 som idag. Så passa på att växla innan!

Oj det var mer info från kundtjänst än jag trodde de skulle bjuda på.
Fasen, måste jag åka till Coop nu och inhandla nåt för över 4000:-?

Illa :/ Men iof så innebär det att man matchar SAS "egna" MasterCard vilket känns rimligt. Är ju rätt konstigt trots allt att ett konkurrerande kort haft bättre kurs.

Själv är jag desto mer nöjd med att jag skaffat Amex. Nu blir det även enklare för mig att värva kompisarna till Amex som just nu samlar eurobonuspoäng via Coop-kortet ;)

Ugh... Så jag har 45,000 COOP-poeng akkurat nå.
Da trenger jeg 15,000 COOP-poeng for å nå 60,000. Mao handle for 7500kr på coop, eller handle for 15,000 generelt. Helsikka! :( Ka ska man gjør!

Når de matcher SAS EB MC, så kommer jeg til å gå tilbake til MC. MedMera har en god reiseforsikring, men SAS EB MC er utrolig mye bedre på kundeservice. Tilgjengelig 24/7 og enkle å ha med å gjøre.

Men vafan. Jag som just skaffat Coop Medmera Mer. Har fått ihop typ 26k Coop-poäng på drygt två månader, får väl växla 20k till 4k EB då. Trist.

Så om jag förstår det riktigt så är det mest effektiva EB-tjänar-strategin fr.o.m. 25/3 att handla på Coop, dra medlemskortet och betala med SAS AmEx Elite??

Växlade in 120 000 CP till 20 000 EBB och nu återstår endast 86 CP på coop kontot.

Tur detta uppmärksammades i tid då de inte direkt skyltade med denna förändring.

Undrar om det fortsatt finns någon naiv kvar som inte insåg att det var en förändring på gång?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen