Jo, det är väl senare nu...
Eftersom så många hade talat varmt om Millennium, så valde vi att ta två nätter där istället för på Conrad. Vi checkade in och fick en uppgradering till ett vanligt executive rum (vilket i praktiken är en nedgradering eftersom rummet är mindre än det vi bokade och inte ger några fördelar får mig). Jag frågade om en svit-uppgradering men det var inte att tänka sig för nu när det är högsässong så vill revenue management hålla nere på svituppgraderingarna...
Här är det fönster som inte går från golv till tak, så ligger man i sängen ser man inte mycket av skyline utan bara några toppar av höghus i närheten. På Conrad har man stora fönster som går hela vägen från golv till tak...
Hotellet känns lite småslitet - det är mycket skavanker i finishen och jag är inte övertygad om att utbudet på hotellet i sig är bättre. Afternoon tea här är tex inte självservering av tilltugg utan man får en "pyramid" med några olika saker på. Kvällsserveringen i loungen var inte heller mycket att hänga i julgranen. Det enda de var duktiga på var att fylla på alkohol - jag försökte gå därifrån efter att ha avslutat en öl men tre gånger lyckades de komma springande med en ny innan jag hann resa mig och man kan ju inte säga nej då... Det var inte speciellt mycket tilltugg heller och absolut inget som föll mig i smaken. Inga varma saker vad jag såg, bara kalla.
Vi var förbi poolen som jag hört skulle vara fin. Visst var själva poolen trevlig, men området runt ikring såg rätt skabbigt ut tycker jag. Damen som checkade in oss hade förklarat att de hade riktig sand från Hua Hin vid poolen och det tyckte jag lät trevligt. I verkligheten såg det jättetråkigt ut. Inte alls den luftiga beach-sand jag såg framför mig utan mer hård packad sand som inte alls såg inbjudande ut.
Det som är bra här är väl att utsikten är lite roligare eftersom man kan titta på floden. Dock tycker jag området känns lite sissodär, men jag ska utforska lite mer imorgon så får vi återkomma om det. Det finns även en uteterass på översta våningen så man kan sitta ute och en del av denna tillhör loungen, så man kan sitta ute i loungen. Sedan måste jag säga att lobbyn här på Millennuim är lite "roligare", men det är ju inte det jag prioriterar så värst högt när jag väljer hotell.
Jag har förstått att många gillar Hilton framför Conrad pga läget nära floden. Det kanske är trevligt, men jag skulle säga att om man inte har en anledning till att bo nära floden, så har man inget att vinna på att välja Hilton. Tar man dessutom med i beräkningen att Hilton Millennium oftast är dyrare än Conrad så tycker jag valet är enkelt.