Senaste nytt

Connection i Toronto på 1hr26m

Eskimo

Medlem
Hej

Har en connecting flight på YYZ från TPA på 1tim 26 vidare till FRA
Har aldrig varit på YYZ och undrar om det är ok tid på flygplatsen eller om det är som på ORD

Tack

TPA-YYZ-FRA
 

palmen

Moderator
International till International är generellt 1h som minimum connection time, så det ska inte vara några problem i normalfallet.
En liten påminnelse också att undvika förkortningar då alla inte kan dessa, har av den anledningen ändrat rubriken på denna tråd.
 

agehall

Medlem
Det finns en separat kö för passkontroll etc när du har internationella connections (iallafall har det funnits när jag varit där) och den kön har alltid varit kort, så jag ser inga enorma problem med det om allt är i tid. Du kommer dock troligen inte att ha supermycket tid till övers, men du borde hinna utan att springa iallafall.
 

Timotey

Medlem
Vi hade 1 timme och en kvart när vi kom från London och skulle vidare till Cancun, det gick super smidigt hann även med en öl i loungen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Jag tror att resan TPA-YYZ-FRA är bättre än resan FRA-YYZ-TPA där du skall genom US CBP. Är det Air Canada hela vägen eller byte från Air Canada till Lufthansa?
 

Canadien

Medlem
De har en väldigt snabb moving walkway i Toronto så man kan ta sig rätt kvickt till terminalen där longhaul går. Jag har bytt inrikes till utrikes där på 15 min. Men då är det ju ingen inresekontroll.

 

Eskimo

Medlem
De har en väldigt snabb moving walkway i Toronto så man kan ta sig rätt kvickt till terminalen där longhaul går. Jag har bytt inrikes till utrikes där på 15 min. Men då är det ju ingen inresekontroll.


Ser riktigt bra ut,

Tackar alla - nu kan man ta det lite piano fram till avresan
 
Toppen