Senaste nytt

Concorde live i Concorde Room

Jag åker BA First första gången från LHR på torsdag. Ser väldigt fram emot CCR och hela check in processen! Hur långt är avståndet till GF och är det något mer du vill föreslå förutom boka Cabanas och kanske en SPA behandling..? Vår flight går 10:40AM.

Jag åker BA First första gången från LHR på torsdag. Ser väldigt fram emot CCR och hela check in processen! Hur långt är avståndet till GF och är det något mer du vill föreslå förutom boka Cabanas och kanske en SPA behandling..? Vår flight går 10:40AM.

Avståndet är 50m kanske :)

Det bästa med CCR är att efter First/Gold incheckningen så går man genom Fast Track Security och in den magiska dörren till höger efter säkerheten där en BA "Lounge Dragon" väntar. Personligt tycker jag inte att själva incheckningen är unik på något sätt.

Fördelen med att gå höger är att man undviker Lord Fosters konspiration med BAA om att T5 är ett "Shopping Centre with gates". Så man kan ta dig rakt i loungen utan en promenad till East End först.

Jag rekommenderar en frukost i ett bås. Cabana är inget särskilt om man inte behöver duscha, men kan bokas för att testas. Kom ihåg att kontakta You First för bokning av SPA innan.

Jag tycker GF är helt fantastisk med tanke på att detta är för Guldmedlemmar. CCR är bra, men långt efter LH/LX.. Man tröttnar nog på 90-120min så mer behövs inte (IMHO).

Tack! Vi har 4 timmar layover på återresan och flyger till ARN från T5. Därmed kan vi använda CCR även på hemresan. Hur skulle ni rekommendera att optimera dessa 4 timmar med arrival i First kl 6:50AM?

Tack! Vi har 4 timmar layover på återresan och flyger till ARN från T5. Därmed kan vi använda CCR även på hemresan. Hur skulle ni rekommendera att optimera dessa 4 timmar med arrival i First kl 6:50AM?

Då hade jag funderat på ett par saker eftersom ni måste genom säkerhetskontrollen i alla fall:
Gå "Land side" och testa Arrivals Loungen inklusive ett s.k. Infinity Bath
Käka deras Eggs Benedict i F delen av loungen som skall vara rätt bra:
Arrivals lounges | Lounges | British Airways

Jag gillar denna, och har tittat in ett antal gånger i F delen som liknar CCR restaurangen uppe. Ni vill jo säkert fräscha upp er efter nattens resa och ni måste jo genom säkerheten igen så med 4t har ni all tid till prova både Arrivals F och CCR.

Då hade jag funderat på ett par saker eftersom ni måste genom säkerhetskontrollen i alla fall:
Gå "Land side" och testa Arrivals Loungen inklusive ett s.k. Infinity Bath
Käka deras Eggs Benedict i F delen av loungen som skall vara rätt bra:
Arrivals lounges | Lounges | British Airways

Jag gillar denna, och har tittat in ett antal gånger i F delen som liknar CCR restaurangen uppe. Ni vill jo säkert fräscha upp er efter nattens resa och ni måste jo genom säkerheten igen så med 4t har ni all tid till prova både Arrivals F och CCR.

Det är bra råd från Senator. Men, innan ni bestämmer er för immigrera till UK, kolla passkontrollen. Köerna är numera väldigt långa (kan ta 30 -60 min om det vill sig illa). Detta då UK Plc sparat in och försämrat passkontrollen avsevärt. Första åren på T5 var det som regel några minuters kö.
Mao, det kan bli slöseri med tid. Ni kan enkelt se hur långa köerna är.

Toppen