Senaste nytt

Concorde live i Concorde Room

Bra att uppdateringarna har börjat. Behöver lite underhållning nu när jag står och väntar på prioritytaggat baggage som inte funkar ... ;)

Antar att Concorde har uppkopplad webbkamera på kepsen. Kan bli lite skakigt och vingligt när han går av, detta är en typisk bild när han åker BA inom Europa:

CONCORDE_BA767_1.jpg

Så efter diverse strul (Mobil glömd på IC Warsaw i rummet, och den kan inte hittas... thanks housekeeping!) men en trevlig flight till LHR T3 befinner man sig i CCR. Transfern mellan T3 och T5 gick på 22 minuter. Flight connections T5 var dock mycket belastat så det blev e-gates med passet in till Blighty, hiss upp till Departures och South Security som var tomt i Fast Track. Strax utanför hemliga dörren började någon Spexa och damer tog bilder. Det såg ut att vara Jamie Foxx (bra skådis, sjukt rolig). Kort efter honom kom Quentin Tarantino... duggar tätt med A-lists. Lär vara pga Baftas.

Väl inne i CCR sprang jag på en bekant. Förra året drog han in 19.500 Tier Points. 19.500! Ja, han är top 10 globalt hos BA. Jag tycker synd om honom.

Vi börjar med ett glas Chablis Grand Cru.
IMG_0776.jpg

Och därefter ett glas Laurent Perrier Grand Siecle.
IMG_0781.jpg

Dagens meny. Pork and Prawn Wonton är given förrätt. Den är väldigt god.
IMG_0778.jpg

dags att flytta sig till ett bås... *hick*

Vänta nu, 19 500 TP? Ok, funderar så här nu då:
LHR-SIN i F = 240 TP
SIN-SYD i F = 210 TP
Totalt LHR-SIN-SYD = 450 TP eller 900 T/R
Det skulle alltså motsvara 22 T/R resa LHR-SIN-SYD i F på ett år? Två gånger per månad?

Det är en kombo utav long-haul och short-haul över hela världen. Han snittar 3-4 ggr/vecka på T5...

Nog om det. Dags för sen lunch. Mitt bås:
IMG_0787.jpg

IMG_0789.jpg

Envoy Sauvignon Blanc 2011. Outstanding! Som Robert Parker skulle säga.
IMG_0792.jpg

Pork and Prawn Wonton soup som sagt. Suveränt. Man byter dock meny nästa vecka :(
IMG_0795.jpg

Round 2...

Pan Fried Courgette.
IMG_0800.jpg

Tråkig Bordeaux idag (2006 Chateau Fieuzal) så blir en impromptu vinprovning. Båda USA; Syrah vs Pinot Noir.
IMG_0801.jpg

Last edited:
Du lär inte vara så hungrig på nästa flight i varje fall ;). Ser ju ut duga som fredagsmat för dig (inga tacos på LHR!?)

Drickat ser ju trevligt värre ut det med..enjoy

Toppen