Senaste nytt

Colombia, tips

Johanna

Medlem
Åker till Colombia om en månad och har inte hunnit planera något bra.

Vad har ni för tips kring resmål där, saker att göra, tips på hotell (bor oftast lite enklare). Andra tips, annat jag bör tänka på?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Colombia är stort - var ska du

Screenshot 2022-06-15 at 14.10.45.png
 

Johanna

Medlem
Colombia är stort - var ska du?
Det är en av mina frågor. Jag har nästan 4 veckor på mig.
Jag har ett skelett som är
Bogota
Medellin
Jardin
Cartanega
någon ö i anslutning till det
en liten ort längs kusten (vilken?)

Har dagar kvar. Kan förlänga på något/några ställen eller läggan in nytt. Kan ta bort och lägga in nytt
 

Johanna

Medlem
Skippa Cartagena. Festa loss i Bogota. Var inte rädd för Medellin. Besök kaffeplantagen i Armenia. Flyg Avianca inrikes. Typ så :)
Många tipsar ändå om Cartanega. Har både Bogota och Medellin inlagt. Annan strandort än Medellin? Vill ha lite sol och värme med.

Har du mer detaljerade tips för Bogota och Medellin?
 

Adrien

Medlem
Här är vad jag skulle rekommendera i Colombia:)

Bogotá
Medellín
Salento
Cartagena
Isla Barú eller liknande utanför Cartagena
Parque National Natural Tayrona
Santa Marta
San Andrès
 

Tonton

Medlem
Medellin är en självklarhet för mig. Utforska staden och områden runtom (Parque Arv och Guatape exempelvis). Observera att detta inte är någon strandort (som du antyder i tidigare inlägg). Guatape är riktigt härligt. Här är lite bilder från mitt besök där 2019: Login • Instagram

Cartagena är också soft. Skön badort. Finns många bra hotell som @Juancarlos nämner. Kika på områdena utanför Cartagena (öarna).

Bogota förtjänar också någon natt. Finns mycket att se, och bra käk.

Ett annat stort tips, och som inte har nämnts tidigare i tråden är Leticia. Vill minnas att @Mangostan var där för något år sedan. En upplevelse i Amazonas på gränsen till Brasilien och Peru!
 

JensE

Medlem
Kommer troligen vara sjukt varmt I Cartagena, jag ångrar att jag åkte dit under Svenska sommaren.
Bäst tid är runt Januari för Cartagena.
Hade runt 40 när jag var där och i Bogota behövde jag en lättare jacka. Så tänk på packningen
 
Toppen