Senaste nytt

Coin - alla kort i ett kort

Olsson91

Medlem
Medlemskort etc. går ju redan att samla i olika appar och som fungerar med streckkod eller NFC. Jag förstår på sätt och vis tanken med ett fysiskt kort, men ändå inte. Känns som att gå bakåt i tiden. Att folk vill se det fysiska kortet håller jag inte alls med om. Väldigt sällan jag behöver visa något överhuvudtaget, helst vill de ju att man ska dra kortet själv - förutom om det inte är något problem vid köp eller dylikt. Dessutom klarar ju kortet bara 8 kort samtidigt...utöver det är man ju fortfarande hänvisad till appen. Lite som att uppfinna hjulet igen... :)

8 kort är ju ganska mycket.
 

lnixon

Medlem
Jag tycker att det är ett väldigt kreativt sätt att utnyttja att (amerikanska) kort är så lätt-skimmade. Om livet ger dig citroner, gör lemonad.
 

agehall

Medlem
Att folk vill se det fysiska kortet håller jag inte alls med om. Väldigt sällan jag behöver visa något överhuvudtaget, helst vill de ju att man ska dra kortet själv - förutom om det inte är något problem vid köp eller dylikt.

I princip samtliga köp som översteg USD 100 häromveckan krävde att jag visade kortet i USA. Jag vill påstå att det är väldigt vanligt. I USA har de också dille på att man ska skriva på korten på baksidan men det brukar lösa sig när man sliter fram ett foto-ID istället.
 

Henry

Medlem
Krävs det inte att man använder chippet när man handlar om kortet har ett sånt? Och så skulle jag vilja ha stöd för passerkort med RFID-teknik (eller vad de nu använder). Annars häftigt!
 
Andre der har fået følgende mail i sidste uge?

It's time to create your account and claim your Coin! Account creation is required before you download the Coin app, or we won't be able to link your Coin order to your account.

Below is your unique link to create your account. Please do not share it.

- Det virker til at man vil modtage selve kortet i starten af 2015, men det er allerede blevet rykket et antal gange...
 
Toppen