Senaste nytt

Club Carlson Triple Points promotion

men ÅÅÅH Skjut mig nån!

bodde på Arlandia fredag natt, o inte hade ja sett den här superdealen
till råga på allt tog ja den på poäng - så här i efterhand hade ja lätt pröjsat 900 onlinepris

Man verkar inte få bonus för onlinebokningspoängen, varken statusbonus eller 3x-bonus

Ja, men detta var inte onlinebokningspoängen utan en rate som kommer med 2000 extra.

Nu har den kommit in:

Room Points 2 800
Promotion Points - Country Inns & Suites Package Bonus 2013 2 000
Promotion Points - Triple Points 2013 5 600
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2 000
Room Points - Gold 50% Bonus 1 400

Och, nej den räknades inte...

Last edited:
Rasslade just in dryga 14 000 p för en natt på Radison Blu Göteborg. Konstaterade att med trippelkampanj och guldbonus gav min konsumtion av två småflaskor vin nästan 1800 p, dvs ca 320 miles om man konverterar på högsta nivån. Lägg sedan till några Avios på det eftersom räkningen betalades med BA-Visa. För en frequent flyer nörd måste ju detta vara ett av de optimala sätten att konsumera vin:D:D:D

Jag har också noterat det där med mat/dryck. Att ta en burgare och en öl är nästan en plusaffär med alla poäng man får. Inte bra. ;)

Rasslade just in dryga 14 000 p för en natt på Radison Blu Göteborg. Konstaterade att med trippelkampanj och guldbonus gav min konsumtion av två småflaskor vin nästan 1800 p, dvs ca 320 miles om man konverterar på högsta nivån. Lägg sedan till några Avios på det eftersom räkningen betalades med BA-Visa. För en frequent flyer nörd måste ju detta vara ett av de optimala sätten att konsumera vin:D:D:D

Och själv fick jag precis in 19 069 poäng för samma hotell + 15 917 för Royal Viking. Det går bra nu ;)

Jag har också noterat det där med mat/dryck. Att ta en burgare och en öl är nästan en plusaffär med alla poäng man får. Inte bra. ;)

Det slår mig nu att maten jag beställde på room service på Royal Viking (från Stockholm Fisk) inte har kommit in. Har detta hänt någon tidigare eller är det helt enkelt så att poäng inte ges för just denna resto?

Hotellvistelse - Jan 30 2013 Till Jan 31 2013 - Radisson Blu Royal Park Hotel, Stockholm 29 438p

Room Points 7 555
Food and Beverage Points 856
Promotion Points - Triple Points 2013 16 821
Room Points - Gold 50% Bonus 3 778
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 428

4000EB poäng är ju helt OK för en natt :)

Det slår mig nu att maten jag beställde på room service på Royal Viking (från Stockholm Fisk) inte har kommit in. Har detta hänt någon tidigare eller är det helt enkelt så att poäng inte ges för just denna resto?

Har inte heller fått poäng från Stockholm fisk. Enligt hotellet är de fristående.

Toppen