Senaste nytt

Club Carlson, någon annan pumpar in poäng på mitt konto

Nu var det dags igen.

På mit RR-konto fanns en nollpoängintjäning med kommentaren noteringen "Ineligible". Hotellet var Radisson Blu Scandinavia i Göteborg - ett hotell jag frekventerar. Dock var det ett tag sedan nu.

Ringer hotellet och får reda på att bokningen var gjord via Expedia (vilket jag aldrig gör) och att den incheckade uppgraderats från sitt bokade standardrum till svit. Trevligt för honom. Han hade samma namn som mig. Det var enligt hotellet orsaken till förväxlingen.

Jag finner det anmärkningsvärt att ett hotell triggar något baserat på namn. Nu är mitt namn inte världens vanligaste, men för en Lars Andersson lär ju detta vara ett större bekymmer.

Enligt hotellet lades det in en notering (?) om att mitt RR-konto INTE ska triggas av bara identiskt namn.

Inte imponerad.

Nu var det dags igen.

På mit RR-konto fanns en nollpoängintjäning med kommentaren noteringen "Ineligible". Hotellet var Radisson Blu Scandinavia i Göteborg - ett hotell jag frekventerar. Dock var det ett tag sedan nu.

Ringer hotellet och får reda på att bokningen var gjord via Expedia (vilket jag aldrig gör) och att den incheckade uppgraderats från sitt bokade standardrum till svit. Trevligt för honom. Han hade samma namn som mig. Det var enligt hotellet orsaken till förväxlingen.

Jag finner det anmärkningsvärt att ett hotell triggar något baserat på namn. Nu är mitt namn inte världens vanligaste, men för en Lars Andersson lär ju detta vara ett större bekymmer.

Enligt hotellet lades det in en notering (?) om att mitt RR-konto INTE ska triggas av bara identiskt namn.

Inte imponerad.
Lustigt, jag har fått EXAKT samma förklaring av Park Inn Solna. Att jag inte har fått poäng eftersom jag bokat via Expedia, och efter att jag sagt att det inte kan stämma, så menar de att de hade en annan gäst med mitt namn samma natt och att förväxling har skett. Till saken hör även att mitt namn inte är som mitt användarnamn här, utan jag delar namn med ca 30 personer. Jag fick mina poäng och släppte det där och då.

Det låter för mig otroligt att detta skulle ske på riktigt och så "ofta". Snarare kanske deras bokningssystem gör något märkligt ibland, som för en otränad receptionist ser ut som att det funnits en parallell expedia-bokning.

Det är väl om man har ovanligt namn som den mänskliga faktorn spelar in och personalen tror sig känna igen det ovanliga namnet och försöker uppgradera/regga poäng e t c.

Kan ju nämna att detta fortfarande händer mig, inte lika ofta. Men tyvärr har det skett när även jag haft en bokning och då står det så här.
Duplicate Stay Request, dvs inga points....

Kan ju nämna att detta fortfarande händer mig, inte lika ofta. Men tyvärr har det skett när även jag haft en bokning och då står det så här.
Duplicate Stay Request, dvs inga points....
Det har jag sett en enda gång. I år. Efter en efterregistrering som härstammar från en awardnatt med spend.

Fett skumt. Börja hända mig med nu :D
Två gånger i Bryssel har någon tjäbat in poäng åt mig. Sist bodde jag på hotellet samtidigt dock..fick bara för dne andres stay..

Toppen