Senaste nytt

Club Carlson, ingen poängintjäning vid bokning via resebyrå

niksal

Medlem
Har någon kommit på en lösning till detta? Min arbetsgivare har börjat boka hotellen via Expedia, och de är förhandsbetalda. Det betyder att jag varken får poäng eller stays och kommer alltså att tappa Concierge-kortet :(
 

fcx

Medlem
Har någon kommit på en lösning till detta? Min arbetsgivare har börjat boka hotellen via Expedia, och de är förhandsbetalda. Det betyder att jag varken får poäng eller stays och kommer alltså att tappa Concierge-kortet :(

Byt arbetsgivare.

Alternativt, få arbetsgivaren att boka via Expedia, men att du betalar hotellet själv vid utcheckning. Det brukar ge poäng/stays,
 

niksal

Medlem
Byt arbetsgivare.
QUOTE]

Hah, mycket lockande men lite drastiskt för några poäng och ett kort med lite värde.

Däremot var rekommendationen om att få de som bokar att endast boka, inte betala, mycket bra! Jag ringde de som bokar våra resor, och de visste inte att det nya systemet har den konsekvensen. Från deras sida är den inte prepaid, dvs expedia skickar en faktura åt företaget i efterhand, men de insåg inte att det är ett sämre system för resenären. De skall kolla om de kan ändra på det! Tack fcx .
 
Toppen