Senaste nytt

Club Carlson hotell kategori ändringar

Agö

Medlem
Så 70k för Royal Viking, SkyCity, Strand och Waterfront. Samma som jag precis chippade in för The May Fair i London (som prismässigt ligger på det dubbla i normalfallet). Vet var jag ska lägga mina poäng i fortsättningen.

Även Blu Spitsbergen höjs till högsta kategori. Standardmässigt är ju det hotellet verkligen dåligt men man kan förstå att det är poppis.
 

Dr. Miles

Expert
Det är alltid lika tråkigt med försämringar.

Däremot finns det några förbättringar.
  • Radisson Hotel Narita blev 15.000 poäng per natt, vilket känns mer rimligt med tanke på att deras rumspris är sällan över 10.000 JPY (ca 700 SEK).
  • Liknande motivering gäller också för Park Plaza Beijing West som sänktes till 28.000 poäng per natt.
  • Radisson Blu Hotel Chongqing Sha Ping Ba blev 28.000 poäng per natt, kanske något för @David om han inte bor på Marriott? ;) (dock jag ser att hotellet ligger lite off från stadskärnan)
 

Palazzi

Medlem
Många flyfplatshotell sänktes iaf, och hela Indien blev iprincip klass 1 (vad man nu ska dit att göra ;) )

Använder inte Radisson själv iom den dåliga täckningen i Italien, men klart de höjda uttagen känns tråkiga.
 

David

Medlem
Däremot finns det några förbättringar.
  • Radisson Blu Hotel Chongqing Sha Ping Ba blev 28.000 poäng per natt, kanske något för @David om han inte bor på Marriott? ;) (dock jag ser att hotellet ligger lite off från stadskärnan)
Det finns en hel del intressanta hotell i Chongqing. När jag, inom kort, äntligen kommit över gränsen för lifetime Gold hos Marriott tänkte jag börja testa lite olika och då kan ju t.ex. Radisson ligga nära till. Sha Ping Ba ligger som du skriver in i stadskärnan men samtidigt är Chongqing uppbyggt av flera distrikt där varje har sitt CBD med shopping, större hotell etc. Sha Ping Ba är delvis universitetsområde och det finns en del kul att göra där med. Halvvägs till centrum ligger dessutom Chongqing Tian Di, ett restaurangområde som är trevligt. :)
 

Elias

Medlem
En påminnelse i all vänlighet, om ni vill boka till den nuvarande poäng raten å se till och göra det senast söndag denna vecka:)
Kom även ihåg att dessa bokningar är fullt avboknings bara:)
 

miramax

Medlem
En påminnelse i all vänlighet, om ni vill boka till den nuvarande poäng raten å se till och göra det senast söndag denna vecka:)
Kom även ihåg att dessa bokningar är fullt avboknings bara:)

Detta är gjort. Har chansbokat NYC i början av maj 2016. :)
 

FFlash

Medlem
Positivt är att Park Inn Pulkovo går ner från 5 till 3, duger bra som flygplats övernattning.

Annars har det blivit totalstopp för mig på Carlson. 2-4-1 försvann och därmed mitt guldkort och lojalitet...men OT, mer i annan tråd
 
Toppen