Senaste nytt

Club Carlson hotell kategori ändringar

Inte oväntat att Park Inn Zalakaros gick upp från 9000 till 28000.

Vilka nya 9000-poängshotell är intressanta för annat än en övernattning?

Inte oväntat att Park Inn Zalakaros gick upp från 9000 till 28000.

Vilka nya 9000-poängshotell är intressanta för annat än en övernattning?

Samma som med Park Inn Hasselt och har länge tänkt att både PI Kaunas och PI Bratislava borde gå upp i kategorier framförallt den senare med tanke på total renoveringen. Tyvärr gick dessa upp nu.

Tex för bara ca 3 år sedan fanns det 6st hotell i Baltikum i dem 2 lägsta kategorierna, nu finns det inget.

Lägsta kategorin tror jag blir svårt och hitta, om inte lite ovanliga resmål i Ryssland, Turkiet eller Indien lockar. Däremot så kan jag verkligen rekommendera nya Radisson Blu Swinoujscie i kategori 2 (15000 poäng/natt) verkligen ett poäng fynd!

Last edited:
Man kanske ska boka in en helg Bratislava och Zalakaros medans det fortf går :)
Man kan ju kombinera Budapest, Zalakaros och BRatislava / Wien under en vecka kanske...

Drog in en bokning på Edwardian Grafton i London som stiger till 70K medans den fortf var på 50k nu.
Annars blir det nog inte mycket bokat tyvärr då jag inte har något direkt planerat förutom Belgien där hotellen kommer ner i pris efter mars :p

En till notering är att det kommer finnas ett hotell på Manhattan i New York för 50k poäng.
Det är trevligt då redemptions i övrigt inte är direkt billiga i staden. Martinique för 70K/ natt är knappast vidare bra value.

En till notering är att det kommer finnas ett hotell på Manhattan i New York för 50k poäng.
Det är trevligt då redemptions i övrigt inte är direkt billiga i staden. Martinique för 70K/ natt är knappast vidare bra value.
Beror på vad man jämför med. Det är inte ett speciellt bra hotell i förhållande till priset. Men finns det något hotell på Manhattan so faktiskt har bra värde för priset om man räknar bort just den faktor att det ligger på Manhattan?

Absolut inte...
Men för 50K poäng i NYC tycker jag detär bra värde :)
Vi snackar trots allt om en stad där hotellpriser kan vara absurda!
Beror på vad man jämför med. Det är inte ett speciellt bra hotell i förhållande till priset. Men finns det något hotell på Manhattan so faktiskt har bra värde för priset om man räknar bort just den faktor att det ligger på Manhattan?

Toppen