Senaste nytt

Club Carlson Hotell i Florida

Vi åkte i påskas 2 vuxna och två barn (12 och 10). Vi flög in till Miami och bilade sedan clockwise, upp på västkusten till Bradenton (Coutry Inn & Suites) och sedan in genom landet och ut till Cape Canaveral (Radisson Resort) för vidare färd till Fort Lauderdale (Bahia Mar - Double Tree Hilton).

CI&S är ju inte Shangri La direkt, men samtidigt gillar jag den typen av hotell i USA där man vet vad man får. Och som jag minns var relativt bra värde för poängen (men som jag nu inte kan komma ihåg exakt vad det kostade :s). Då vi ändå hade en stor och härlig SUV så tyckte inte jag att det gjorde något att vi bodde en bit från stranden. Ganska trevligt att ha frihet att bila till olika stränder eller nöjesparker.
Radisson Resort blev vi uppgraderade till större rum (2 rum med jacuzzi). Helt ok rum, men hotellet är ganska trist och många som har det som övernattningspunkt innan dom skall ut på kryssning. Ok ställe om ni vill ut till Kennedy Space Center. Annars finns det klart mycket trevligare "bad-hotell".
Bahia Mar låg bra till, men ganska slitet. Detta betalade vi cash (tror det hamnade på ca 2500kr/natten).

Toppen