Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Fick mitt Accor Platinum matchat till Carlson Gold Elite idag. Kortet giltigt till och med 28 Feb 2014. Har en vistelse på Radisson Blu Gdansk på Söndag, och jag undrar ifall man måste skicka in något slags "önskemål" i förväg för en uppgradering, eller frågar man bara om detta vid incheckning?

Är just nu på Radisson Blu Saga i Reykjavik. Första fyra nätterna av sex är med 4-4-2-erbjudandet. Fick ett bra rum på 7:e våningen med utsikt mot havet. På skrivbordet står en vas med en röd ros i. När jag skulle till att gå ner till receptionen så mötte jag en ur personalen som just var på väg in att lämna en ask praliner som gåva från hotellet.
Nån timme senare knackade det på dörren och då kom de med en flaska vatten samt ett fat kanderade jordgubbar.
Trevlig gest från hotellet! :)
Åt en helt ok lunchbuffé med bl a sushi och lamm. 15% rabatt som CCG.

Det visade sig att min kollega fick större rum med både soffgrupp och Nespressomaskin, vilket inte jag fick - bokat genom mitt guldkort...
Även han fick presenterna jag nämnde. Nåja. Kan han gott ha! :) Han reser mycket mindre än vad jag gör.

Nu blir det ett varmt bad och en liten flaska skumpa. Fick in alla mina fyra 20 cl-are som jag köpte på ARN i minibaren, så de är väl kylda vid det här laget.... :cool:

Oavsett vad man tycker om klassen på deras hotell är det någon som skulle argumentera emot att CC är det mest generösa programmet för elites? Jag tänker på lättheten att få uppgraderingar, de många poäng promos samt award nivåer.

Oavsett vad man tycker om klassen på deras hotell är det någon som skulle argumentera emot att CC är det mest generösa programmet för elites? Jag tänker på lättheten att få uppgraderingar, de många poäng promos samt award nivåer.

Håller med om att deras promos är helt sanslösa. Eftersom jag hör till dem som går för flygmilen (vet att du har lite andra preferenser;)) så är deras kampanjer från i somras helt sanslösa. I princip 36 000 miles på fyra nätter om man kan utnyttja alla fyra erbjudanden.

Þungur hnifur, del 2! Jag måste byta rum för de två sista nätterna här i Reykjavik, då jag har olika bokningar fr o m imorgon. Det slapp kollegan... Å andra sidan så sa tjejen i receptionen att jag får en svit för de kommande nätterna, så hon hade bytt om hon varit jag... :)
Tackar!

Idag sa de på hotellet att jag hade kunnat få behålla samma rum som jag haft de senaste 4 nätterna, men att de ville uppgradera mig till en svit eftersom jag var Club Carlson Gold. Valet var ju enkelt... :) Har just installerat mig i det nya rummet efter att ha tillbringat eftermiddagen i Blå Lagunen här utanför Reykjavik.
Enda störande momentet är en fet fluga som surrar omkring i lysrörsarmaturen. Men efter ett varmt bad i jacuzzin med lite skumpa som sällskap så tror jag flugan ter sig mindre störande... :cool:

Toppen