Club Carlson Gold Elite

Brandten skrev:Tänkte boka en natt på Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen nästa vecka och inloggad på Club Carlson som Gold Elite member (via American Express Platinum kortet) får jag ett pris på 1545DKK för ett standardrum. Bokar jag via resebyrå t.ex kostar samma rum 1917SEK. Vart är det man hittar förmånerna som Gold Elite member (för inte är det på priset I alla fall)?Klicka för att utvidga...
Är det samma villkor för rummen? Isåfall kan du begära mellanskillnaden tillbaka. MEN, det är många som har haft problem med det.

Brandten skrev:Tänkte boka en natt på Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen nästa vecka och inloggad på Club Carlson som Gold Elite member (via American Express Platinum kortet) får jag ett pris på 1545DKK för ett standardrum. Bokar jag via resebyrå t.ex kostar samma rum 1917SEK. Vart är det man hittar förmånerna som Gold Elite member (för inte är det på priset I alla fall)?Klicka för att utvidga...
DKK 1545 = SEK 1917

Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge

Samt 2-4-1 kod RSGP1G1 och 4-4-2 kod RSGP2G2

EMEA - 2 for 1

EMEA - 4 for 2

http://www.businessclass.se/forum/threads/club-carlson-gold-förmån-2-4-1-4-4-2-rabatt.8231/

Brandten skrev:Ok så det är egentligen inte batter pris man får för rumen utan bättre "lull-lull" runt omkring.Klicka för att utvidga...
Korrekt. Du har inga fördelaktiga priser som CCG eller CCC. En stor fördel är dock bokning av 2-4-1 eller 4-4-2 där du faktiskt får en natt eller flera nätter gratis beroende på vilket alternativ du väljer.

Agö skrev:En stor fördel är dock bokning av 2-4-1 eller 4-4-2 där du faktiskt får en natt eller flera nätter gratis beroende på vilket alternativ du väljer.Klicka för att utvidga...
är dessa 2-4-1's och 4-4-2's något som alltid finns tillgängligt för CCG eller får man bara 1 per år eller liknande ?

Dock finns de inte på alla hotell, vid alla datum, och är ett begränsat antal rum per hotell tillgängliga.

Men det finns ingen begränsning till hur många gånger du kan använda det som medlem, så länge de.t finns tillgänglighet.

Bibinski skrev:är dessa 2-4-1's och 4-4-2's något som alltid finns tillgängligt för CCG eller får man bara 1 per år eller liknande ?Klicka för att utvidga...
Som CCG kan du boka hur många som helst men tillgången är väldigt begränsad, oftast långt fram i tiden. Varierar mycket beroende på ort och hotell.

Brandten skrev:Ok så det är egentligen inte bättre pris man får för rummen utan bättre "lull-lull" runt omkring.Klicka för att utvidga...

Jag brukar använda poäng för att boka cash+points och eftersom poängintjäningen är bättre som CCG/CCC så innebär högre status lägre genomsnittligt pris per natt.

Fungerar fortfarande tidigare koder för 2-4-1's och 4-4-2's? Har laborerat med ons-sön samt fre-sön på flertalet hotell, på olika datum inom Sverige och Europa men får bara upp meddelandet:

"Please correct the areas marked below.

The promotional code is invalid for the selected hotel brands"

Sakoz skrev:Fungerar fortfarande tidigare koder för 2-4-1's och 4-4-2's? Har laborerat med ons-sön samt fre-sön på flertalet hotell, på olika datum inom Sverige och Europa men får bara upp meddelandet:"Please correct the areas marked below.The promotional code is invalid for the selected hotel brands"Klicka för att utvidga...

Jag har samma problem och det var denna förmån som gjorde det värt att vara guld i CC då uppgraderingar och övriga förmåner kändes som att spela tombola, beroende av dagsformen på incheckningspersonalen.

RSGP1P1 fungerar fortfarande. Tillgänglighetsutbutet är dock kraftigt varierande det senaste året upplever jag.

sk%C3%A4rmklipp-png.38434

Är alla New World Hotels del av Rezidor? Är det bra att bli aktieägare efter man bokat för att bli Carlson Guld eller ska man spara det till nästa gång? Får man något mer än billigare i restaurangen om man gör det nu 1,5 månad innan resa?

Om man blir inbokad pa Radisson av ett flygbolag. Får jag poäng för natten. Ok det är inte jag som betalar men ändå, ja flygbolag har rabatt pris men endå

Tror inte man ska räkna med att få poäng om man blir inbokad av ett flygbolag. De gånger det hänt mig (visserligen aldrig på Radisson, men på ett par andra kedjor) så har jag inte fått något, vare sig statusförmåner eller poäng.

agehall skrev:Tror inte man ska räkna med att få poäng om man blir inbokad av ett flygbolag. De gånger det hänt mig (visserligen aldrig på Radisson, men på ett par andra kedjor) så har jag inte fått något, vare sig statusförmåner eller poäng.Klicka för att utvidga...

Då får jag vara nöjd med uppgradering till bc rum när jag visa medlemkortet

Back