Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Enligt personalen i receptionen på Radisson Blu Resort i Trysil, Norge gäller inte den 15-procentiga CCG-rabatten på "Food and beverages" för alkoholhaltiga drycker. Någon som hört något liknande på annat hotell?

Normalt är det så i en del länder. Det finns vissa länder som normalt inte tillåter rabatt på alkohol och då är det ju ett lagbrott eller brott mot deras alkoholtillstånd.

Man får inga poäng för drinkar heller som man satt upp på rummet normalt sett men det varierar från land till land.

Det er nok slik på de fleste hoteller i Norge, og også i noen andre land.. Er vanlig å begense rabatt på alkohol i Norge pga høye skatter & avgift, samt strengt regelverk.

Fick just klarhet i ämnet. Svar från Member Services för några minuter sedan:

"Dear Mr. erc,

Thank you for taking the time to write.

In reviewing the Food & Beverage discount, it would be up to the individual hotel's discretion as to allow or not allow alcoholic beverages to be honored with this discount.

We do sincerely apologize for any confusion this may have caused.

Thank you for allowing us the opportunity to assist you."

Oftast struntsummor det handlar om, såklart. Men - för vissa vistelser där flaskorna blir några stycken kan det ju snabbt bli kronor... :)

De hotel som inte ger dig rabatt när man äter i restaurangen utan de i receptionen fixar det vid check ut genom att splitta notan och låter dig betala 85% brukar oftast inte ha koll på om det var alkohol på den.

För övrigt märkte jag att jag fick 20% rabatt på plaza i Helsingfors som CCC när jag åt i restaurangen, det är ju så man tycker det borde vara överallt ;)

Vistelsen på Radisson Blu Resort i Trysil fortsätter överraska. Nu påstår hotellet att det inte blir några "Food & Beverage"-poäng för den alkohol jag satte upp på rummet. Ingen rabatt på alkohol i Norge - det köper jag. Men spend på hotellet - det har jag väl rätt till? Har rotat igenom Club Carlsons Terms & Conditions och hittar inget om undantag för alkohol. Och jag har sannerligen krediterats poäng för sådant tidigare...

Det har varit uppe tidigare och det är som så att i vissa länder får man inte poäng för alkohol, så har det alltid varit. I Sverige har jag inte fått poäng för drinkar i baren iaf.

Det har varit uppe tidigare och det är som så att i vissa länder får man inte poäng för alkohol, så har det alltid varit. I Sverige har jag inte fått poäng för drinkar i baren iaf.

Gäller det bara drinkar eller öl och vin också?
För jag är nog ganska säker på att jag fått poäng för det i alla fall.
Speciellt tydligt blir det ju om man inte har ätit något till.
På vissa ställen bryter de upp frukosten och spec:ar den som "Food" och då har jag inte orkat räkna om den där ölen ingick i summan.

Japp, noterade det vid en sökning här. Men det går sannerligen inte att hitta något om det på Club Carlsons webbsidor... Nåväl. Nästa gång blir det medhavd Moet till Trysil. :)

Tänkte boka en natt på Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen nästa vecka och inloggad på Club Carlson som Gold Elite member (via American Express Platinum kortet) får jag ett pris på 1545DKK för ett standardrum. Bokar jag via resebyrå t.ex kostar samma rum 1917SEK. Vart är det man hittar förmånerna som Gold Elite member (för inte är det på priset I alla fall)?

Toppen