Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Du ska få poäng för beloppet utan skatt enligt villkoren men vissa hotel ger dig poäng för beloppet med skatt felaktigt verkar det som. Glöm inte att du ska ha poäng för att du bokat online med ifall du inte fått det trots att du bojat online. Dessa poäng brukar jag få direkt av club Carlsson då hotellen inte kan ge detta.

Har inte olika länder olika regler för det där med nettopris och skatter? Ibland tillkommer ju skatterna + ev andra city taxes och dylikt först på plats när man betalar och finns således inte medräknade i din bokningsbekräftelse.

Det vet jag inte mycket om. Här är de dock stenhårda, vilket ju är ätt och bekräftas av mry.
Således jag som haft tur tidigare då jag alltid fått för hela beloppet.

Någon som kan tipsa om följande problem:

Dear Mr. Edqist,
please note that the ClubCarlson points are always based on the eligible net revenue:
in this issue 85 138.-HUF was the booked net rate (with gros: 103 867.-) This was issued on your account.
It does not correspond to the (wrongly) charged 84 939.-HUF.
Finally as I told you previously you have received the points as it was booked.

Tidigare har jag alltid fått poäng för vad det kostat mig att bo, inte ngn skillnad mellan net/gross...

Någon som upplevt det samma? Har de rätt och jag har haft tur tidigare?

Tax/VAT variere fra land til land, og forsåvidt by til by. Har du tidligere bodd i land med lav/ingen tax så matcher booket rate med opptjening, mens i land høyere tax blir det en differanse.

Någon mer än jag som har problem med att det verkar som man får retroregga när jag bott på hotel nu varje gång? hände på Royal Viking för en månad sen och även på Plaza Hotel i Helsingfors för några veckor sen verkar det som.

Inga problem för mig, än så länge.
Får väl hålla ett öga på kontot nu, då jag haft en del stays på olika hotell.

Jag skrev och bad dem skicka ett kort

Hej

Tack för mailet. Då har jag beställt ett kort till den adressen. Det ska nu komma inom 4-6 veckor. Än en gång, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta.

Detta var 7 veckor sedan och något kort dök aldrig upp :rolleyes:

Nu efter 9 veckor ramlade det ner ett guldkort i brevlådan med giltighet till 2/14

Enligt personalen i receptionen på Radisson Blu Resort i Trysil, Norge gäller inte den 15-procentiga CCG-rabatten på "Food and beverages" för alkoholhaltiga drycker. Någon som hört något liknande på annat hotell?

Fick samma svar på Waterfront. Aldrig använt den där rabatten. Förmåner man måste be och tjata om är helt värdelösa imho.

Toppen