Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Statusmatchningen till Hilton HHonors funkade! Blev uppgraderad till Gold med vändande email. Med SPG och Marriott gick det trögare - de erbjöd båda challenge...

Vilken mail använde du dig av hos Hilton? Sett olika personer använda olika, jag provade att använda mig av HHonorMyStatus@hilton.com men fick tillbaka att dom ville ha Copy of your recent detailed account statement and activity.

Jag använde mig utav den e-mailen som du nämner och så skickade jag in ett kort på min kontoöversikt och ett par timmar senare så var jag guld.

Jag använde mig utav den e-mailen som du nämner och så skickade jag in ett kort på min kontoöversikt och ett par timmar senare så var jag guld.

Okej, jag har ju dock 0 aktivitet på mitt CC-konto och misstänker att det inte kommer vara så positivt i sammanhanget :)

Hur ä det nu. Om man har aktierna i egen depå, måste man då maila CC varje år för att behålla status, om man inte kvalificerat sig på vanligt vis?

Nu är uppköpsryktet av iaf Carlson bekräftat och det är kinesiska HNA som är köparen. Det bör komma ett bud på Rezidor Hotel Group inom snar framtid.

China’s HNA to Buy Carlson Rezidor Hotel Group - WSJ

"As part of the deal, HNA will buy Carlson’s stake of about 51.3% in Stockholm-listedRezidor Hotel Group AB. Under Swedish takeover rules, HNA could launch a tender offer for the remaining shares or it may reduce its stake to below 30%."

Jag fattar inte riktigt ... skulle det betyda att Rezidor-aktierna inte längre kommer vara på marknaden för vanligt folk?

Om det är så, så kanske man borde skynda sig att köpa aktier nu medans de finns, för att få guldkortet!

Eftersom de blir ägare till mer än 50% måste de lägga ett bud. Vad som händer med aktierna framöver vet man inte - de kan ju köpa upp stora delar av det men låta bli att avnotera. Men det är väl inte ovanligt att om de faktiskt lägger ett bud, åtminstone på nivån att folk säljer, så avnoteras bolaget i ett senare skede (och blir bara en del av den större koncernen).

Det andra alternativet är ju att de säljer av en bit av rezidor igen. Carlson har väl andra tillgångar som de kan vara intresserade av att ha ändå.

I vilket fall som är jag tveksam till att det är poäng att köpa aktier för status match "bara ifall". Avnoteras det så hjälper det knappast, och om de inte gör det så är det ju som förut. Om du inte syftar på att köpa och matcha omedelbart - det kan det kanske finnas poäng med.

Toppen