Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Jag kunde inte heller låta bli att kliva in.. Någon med koll som vet varför den har rasat 32% på 3mån?
Troligen för att investerarna tror att Rezidor kommer att utvecklas sämre. Kan bero på Ryssland och Ukraina.
Veckans Affärer rekommenderar 1 okt 2014 "sälj" och SEB Enskilda rekommenderar 9 okt 2014 "köp". Om någon visste med säkerhet hur det går med aktier vore den rik idag.

Jag gick in på 25, så ligger fortfarande på plus.
Räknar man in utdelningen i form av CCG-förmånerna så har jag snart fått tillbaka hela insatsen :)

Jag kunde inte heller låta bli att kliva in.. Någon med koll som vet varför den har rasat 32% på 3mån?
Troligen för att investerarna tror att Rezidor kommer att utvecklas sämre. Kan bero på Ryssland och Ukraina.
Veckans Affärer rekommenderar 1 okt 2014 "sälj" och SEB Enskilda rekommenderar 9 okt 2014 "köp". Om någon visste med säkerhet hur det går med aktier vore den rik idag.
Saxat idag 24okt2014 från (SIX) Beläggningen i Ryssland och Ukraina minskade med 15,2 respektive 16,8 procent. "RevPar i Ryssland minskade med 12,8 procent", heter det i rapporten.

Upp 9,15 % idag för tillfället och guldnivån är redan klar :)
Forts. (SIX) Samtidigt ser Rezidor Norden som sin viktigaste marknad. Där ökade RevPar för jämförbara hotell med 3,9 procent, och alla tre länderna presterade bättre än föregående år.
De här marknaderna har ytterligare tillväxtpotential".

Igår tisdag 11/11 2014 på kvällen efter börsens stängning publicerar Dagens Industri en artikel där Rezidor höjs till skyarna. När börsen öppnade idag steg den med över 5%.
di.se - Analytikernas älsklingsaktier
"Förstaplatsen [som analytikernas kelgris] delas med hotelloperatören Rezidor som har fullt stöd av samtliga åtta analytiker som täcker bolaget.
Rezidor har under året redovisat en blygsam tillväxt och aktien har under hösten tappat nästan en tredjedel av sitt värde sedan i somras. Men analytikerna tycks inte oroliga och är fast övertygade om bolagets potential. Bland ljusglimtarna finns bland annat att det viktiga hotellnyckeltalet RevPar (intäkt per rum) har stigit med 3,4 procent i år."
image.jpg image.jpg

Toppen