Club Carlson försöker fuska med rate guarantee / prisgaranti

Kandinsky skrev:Gäller Radisson Blu Alcron i Prag. De bättre priset hittade jag på otel.comSkickade in ytterligare ett claim rörande Radisson Martinique on Broadway, får se om det går lika smidigt. Återkommer!Klicka för att utvidga...


För att återkoppla: Blev naturligtvis strul med NY bokningen. Avbokade det befintliga rummet i och med att man inte ville matcha och håller gluggarna öppna!
 
Det här börjar ju bli fånigt. Har fortfarande inte hört något om Radisson Blu Phuket trots en påminnelse den 14:e September. Originalförfrågan skickade jag 7:e september. Kanske börjar bli läge att ringa och fråga vad de håller på med?



Däremot fick jag faktiskt svar om Radisson Blu Plaza Bangkok där min prismatchning gick igenom (kors i taket). Det tog ungefär 5 dagar att få svar på den.
 
Nu börjar jag tröttna på det här. Har fortfarande inte hört något. Har försökt både via formuläret på sidan och genom att maila [email protected] men får alltså inget svar. Fick ju som sagt svar på min Bangkok-bokning men inte för den i Phuket. När jag försökte skicka allting på nytt idag fick jag bara felmeddelanden från [email protected] om att mitt e-brev inte kunde levereras.



Finns det något annat sätt att komma i kontakt med Best Price Guarantee-människorna? Ni som har ring, vart ringer ni?
 
Jonas Forslin skrev:Nu börjar jag tröttna på det här. Har fortfarande inte hört något. Har försökt både via formuläret på sidan och genom att maila[email protected]men får alltså inget svar. Fick ju som sagt svar på min Bangkok-bokning men inte för den i Phuket. När jag försökte skicka allting på nytt idag fick jag bara felmeddelanden från[email protected]om att mitt e-brev inte kunde levereras.Finns det något annat sätt att komma i kontakt med Best Price Guarantee-människorna? Ni som har ring, vart ringer ni?Klicka för att utvidga...


Jag får samma resultat som dig när jag testar nu. De har svarat från den här epost adressen i tidigare ärenden jag haft. Testa den!

[email protected]
 
Tack för tipset! Det var även det som försäljaren som jag försökte ringa till på svenska 020-numret sa att jag skulle prova. För hon kunde inte göra något där hon satt i alla fall. Vi får väl se om jag får något svar där då!
 
Jag fick svar på den adressen som Kandinsky skrev ovan men dock prismatchades min frukost bort, trots att båda priserna jag matchade mellan från början hade frukost inkluderat. Jag försökte kontakta hotellet direkt men de säger bara att det är det priset som gäller som står i den nya bekräftelsen, alltså utan frukost. Nu finns det så klart inga bra priser kvar utan frukost annars hade jag ju kunnat matcha de priserna från början eller gör om hela proceduren igen.



Nu orkar jag inte trassla mer med den här bokningen men lite fusk är det nog minsann allt ändå.
 
Jag har bara testat att använda deras prismatch en gång men hade liknande upplevelse som ovan talare. Claimen gick igenom samma dag och det var inget strul alls.
 
Bokade 4 netter på Radisson Blu Phuket til 23800 bth og fant tilsvarende på Hotels.com til 18600 bth. Sendte inn claim og fikk dette tilbake



"Dear Mr. ................,

Thank you for your email regarding the best online rate (Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach).

We would like to advise you that yours is not a valid claim. According to the terms and conditions of the Best Online Guarantee Program (attached) in order for the claim to be valid the booking conditions and cancellation policy must be the same. The cancellation policy and terms and conditions on the Hotels.com website are different from ours, as they request full prepayment and it is also a non-refundable rate (screen shoots attached). The rate you booked via the Radisosn Blu brand website does not require any prepayment and the cancellation policy is 15 days or more prior to arrival = no penalty."



Det eneste jeg kan finne i T'S & C's er "subject to the same rate rules and/or restrictions." Jeg svarte på mailen og ba de spesifikt vise meg hva i T's & C's de baserer sitt avslag på. Venter på spesifisert svar.
 
Såja, nu hoppas jag att min BRG claim på CC går igenom, bokade en prepaid rate så man kommer ju inte loss.
 
92ttz skrev:Bokade 4 netter på Radisson Blu Phuket til 23800 bth og fant tilsvarende på Hotels.com til 18600 bth. Sendte inn claim og fikk dette tilbake"Dear Mr. ................,Thank you for your email regarding the best online rate (Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach).We would like to advise you that yours is not a valid claim. According to the terms and conditions of the Best Online Guarantee Program (attached) in order for the claim to be valid the booking conditions and cancellation policy must be the same. The cancellation policy and terms and conditions on the Hotels.com website are different from ours, as they request full prepayment and it is also a non-refundable rate (screen shoots attached). The rate you booked via the Radisosn Blu brand website does not require any prepayment and the cancellation policy is 15 days or more prior to arrival = no penalty."Det eneste jeg kan finne i T'S & C's er "subject to the same rate rules and/or restrictions." Jeg svarte på mailen og ba de spesifikt vise meg hva i T's & C's de baserer sitt avslag på. Venter på spesifisert svar.Klicka för att utvidga...


Fick exakt samma svar och man kan inte annat än känna att deras TS&C's är skrivet av en pajas som tillåter dem att argumentera mot minsta lilla avvikelse för att neka dig.
 
jumbooze skrev:Såja, nu hoppas jag att min BRG claim på CC går igenom, bokade en prepaid rate så man kommer ju inte loss.Klicka för att utvidga...
Idag fick jag efter lite emailväxling OK att man sett den andra raten och godkänner min BRG, min rate var prepaid (pengar dragna redan), hur har de gjort för er andra, har ni fått pengarna tillbaka innan incheckning eller justeras det på plats? rätt vore ju att de krediterar tillbaka innan kan tänkas.



Fick svaret att det var på hotellet refund av diffen gjordes.



Skulle kanske vara en idé att döpa om tråden känns som den handlar mest om ClubCarlssons BRG generellt, jag upptäckte nu att det står försöker fuska och i mitt fall så löste de ju detta efter att jag skickat lite mail.
 
Skickade in en matchning på pris har nu väntat 6 dygn utan resultat. Avbokade rummet och tog en gratisnatt istället. Riktigt dåligt!
 
rickard_89 skrev:Skickade in en matchning på pris har nu väntat 6 dygn utan resultat. Avbokade rummet och tog en gratisnatt istället. Riktigt dåligt!Klicka för att utvidga...


Jag har haft problem via clubcarlson.com med det där. Gick fint via radisson.com. Man ska få ett bekräftelsemail efter en kort stund att man lämnat in ett ärende annars är det något strul.
 
miramax skrev:Jag har haft problem via clubcarlson.com med det där. Gick fint via radisson.com. Man ska få ett bekräftelsemail efter en kort stund att man lämnat in ett ärende annars är det något strul.Klicka för att utvidga...


Det fick jag också men de svarar inte i tid. En handläggare mailade mig och svar från henne har jag inte fått på 8 dygn: P
 
rickard_89 skrev:Det fick jag också men de svarar inte i tid. En handläggare mailade mig och svar från henne har jag inte fått på 8 dygn: PKlicka för att utvidga...
En tanke kan vara att skicka in ett nytt formulär med samma och en referens till id på ditt svar så du knyter ihop första ansökan med din andra då
 
Hej,



Jag bokade ett rum på ett Park Inn-hotell direkt från Raidssons sajt, men min fru hittade senare samma kväll ett likadant rum på samma hotell, med samma villkor (frukost, avbokningsbart, osv) billigare på annat håll, så jag tänkte jag skulle utnyttja deras bästa pris-garanti.



Bokningen gjordes förra veckan, claim skickdes in samma kväll, och det gäller en bokning i april. Morgonen därpå har jag följande i min inbox:



"I have researched your claim; however because it was submitted less than 48 hours prior to your date of arrival, the claim cannot be approved. Per the Best Rate Guarantee terms and conditions, all claims must be submitted at least 48 hours prior to midnight (12:01 am) local time of the hotel arrival date to be eligible."



Jag var trött när jag läste mailet så jag tänkte att "jaha, man måste boka inom 48 timmar innan ankomst för att garantin ska gälla", men nu när jag tänkte efter så.. det är väl en konstig garanti, och det här måste vara en miss från den "Global Best Online Rate Guarantee Specialist" som kollade upp mitt ärende? För jag kan väl inte missförstått detta stycke?



"Det konkurrerande priset måste finnas på en webbplats som är tillgänglig för bokning för allmänheten, med undantag av hotellkedjans webbplatser inom 24 timmar efter bokning av ditt hotellrum på en av våra webbplatser och minst 48 timmar före midnatt på hotellets lokal tid för ditt ankomstdatum."
 
Back
Top