Senaste nytt

Club Carlson byter namn till Radisson Rewards

Förhoppningsvis blir det inte allt för stora förändringar pga namnbytet. Men jag sitter på en rätt bra "bank" med poäng så jag skulle inte klaga om de blev värda lite mer, men lär ju snarare gå åt andra hållet tyvärr om nu något ändras.

Håller helt med.
Närmar mig 1.000.000 Poäng med stormsteg så klart det vore skönt med högre värde för dem.... dock lär det ju gå åt andra hållet som sagt om det blir pannkaka utav det hela :p

Förhoppningsvis blir det inte allt för stora förändringar pga namnbytet. Men jag sitter på en rätt bra "bank" med poäng så jag skulle inte klaga om de blev värda lite mer, men lär ju snarare gå åt andra hållet tyvärr om nu något ändras.

Ja hörde detta för någon vecka sedan men nya namnet som jag hörde var Club Radisson får se vad det innebär i praktiken. Tydligen så skulle det inte innebära så mycket. Hela kedjan ska tydligen byta namn med. Det är tydligen en del av den nya ägarens femårsplan. Blev många tydligen här:D

EDIT: såg att det stod om hela namnbytet hos LL med.

Om de vill förbättra företaget och ta en topp 3 placering i världen, så borde de ju inte försämra villkoren för medlemmarna. Men ofta blir det väl något de kallar "förbättring" som i själva verket är en försämring. Svaret kommer om någon vecka.

Namnbytet är en del av deras nya femårsplan som de presenterade för några veckor sedan.

Finns en del intressant där i - Här kan ni läsa om femårsplanen i sin helhet: https://goo.gl/2B46eE

Intressant dokument. I Europa kan vi räkna med att ett antal riktigt bra Radisson Blu blir Radisson Collection. Vidare ska gapet mellan Park Inn och Radisson Blu börja fyllas med Radisson. Gissar att detta kommer uppnås genom att nedgradera befintliga Radisson Blu till Radisson. Hotell som inte bidrar till varumärkena ska fasas ut. Detta har ju gjort länge i USA.

Har några spådomar kring vilka hotell som kan omformas;
Radisson Blu Scandinavia, Göteborg -> Collection
Radisson Blu Resort, Trysil -> Collection
Radisson Blu Hotel, Haugesund -> Adjöss
Radisson Blu Caledonien, Kristiansand -> Radisson
Radisson Blu Park Hotel, Fornebu -> Radisson
Radisson Blu Resort, Terme di Galzignano -> Adjöss

Toppen