Senaste nytt

Clarion hotell Grand Östersund

valln

Medlem
Hej på er!
Letade febrilt efter någon hotelltråd i Östersund, - ingen var modern så jag startade en.

Vad kan ni säga om Clarion Grand Östersund?
För en tid sedan i en helt annan tråd läste jag att hotellet skulle vara lite slitet och göra sig bättre som quality... Samtidigt är det betydligt dyrare rum i Clarion Östersund än dom nybyggda Clarion Sundsvall och Umeå.

Om man ska ut och köra bil runt Östersund, Åre och Järpen mm, var kan man äta en riktigt god middag?
Copperhil i Åre är en kandidat, men där var det fullbokat till 2030 varje kväll...

Jag bodde på Clarion Grand Östersund i våras. Bra läge centralt i stan och trevlig personal, blev uppgraderad vid incheckning och det var inga problem med senare utcheckning (är Strawberry Guld). Jag har ingen tydlig minnesbild av Deluxe-rummet jag blev uppgraderad till så jag gissar att det inte stack ut från andra Clarion, men jag tycker dels att det kan variera en hel del ändå och dels är jag inte så känslig för slitna rum.

Har inte bott på något annat hotell i Östersund men har hört gott om BW Gamla teatern och har även tagit en öl i deras bar, spännande inredning och jag tror det gäller för hela hotellet.

Fine dining i Jämtland kan jag tyvärr inte tipsa om men för god öl i Östersund var Artut och Zizkov bra.

Med förslag på restauranger tänkte jag prisvärda och bra restauranger som Nor-restaurangerna på ungefär.

Bodde där när vi bilade i norra Sverige under pandemin. Helt ok Clarion och parkering fanns (om inte på hotellet, i direkt anslutning, jag minns ej).
Gällande restaurang kan jag rekommendera Artut, riktigt trevligt ställe med bra egenkomponerade pizzor och öl.

Clarion Grand Östersund är helt okej, vissa rum lite bedagade, andra mer nyligt renoverade. De har helt ok restaurerang för både frukost och middag (Nor). Hotell Frösö Park (också Strawberry) en bit bort på Frösön betydligt fräschare och har fin fjällutsikt och oväntat bra spa. BW Gamla Teatern snäppet met slitet än Clarion Grand. Lyhört och små rum. Scandic Östersund Syd finns också en bit utanför centrum med normal Scandic-standard. Inget märkvärdigt.

Restauranger att tipsa om utöver Artut och Nor på Clarion även Jazzköket Saluhallen och Nästgård/Bua.

Hotell Frösö Park (också Strawberry) en bit bort på Frösön betydligt fräschare och har fin fjällutsikt och oväntat bra spa.
Instämmer. Bodde inte där men besökte spa:t i oktober 2024, mkt bra!

Edit. Funkade utmärkt med Strawberrys guldförmån spa 2 för 1.

Toppen