Senaste nytt

Cigarrer

Jag är ny här på BC och vill gärna ge cigarrtips. Om ni är i Spanien passa på och köp kubanska cigarrer, ca 30-50 % lägre pris än i Sverige.
Jag har under många år försökt hitta det optimala tillbehöret till cigarrer som whisky, rom, cognac, rödvin mm utan att bli tillfredställd, tills jag fick ett tips att portvin gifter sig utmärkt med cigarröken i munnen. Nu är jag helt frälst och kan inte tänka mig cigarr utan vintage port!
 
Hälsningar från James J. Fox cigarrprovningsrum St James's Street London. Ett av få ställen man kan puffa inomhus nuförtiden :)

IMG_3924.JPG
 

FF#1

Medlem
Hälsningar från James J. Fox cigarrprovningsrum St James's Street London. Ett av få ställen man kan puffa inomhus nuförtiden :)

Visa bifogad bild 57106

Vi gratulerar till årets trådlyft genom att ge sig ut på balkongen iklädd en Swiss pyjamas och vinter jacka för att avnjuta en Romeo & juliett... tillsammans med en armagnac från 1974... :)

i Luleå är det ca 7 grader vilket är ovanligt varmt för årstiden. Så skoter-overallen behövs inte ännu.
 

Unicornone

Medlem
Har två favorithak i världen, båda i samma stad... Santa Barbara CA. De ligger båda på State Street, Aromas De Havanna på lower State st och Empire Cigars på upper State st. Jason jobbar på båda och är en suoerhyvens snubbe att dela cigarrer och världsproblem med. Sam som driver Empire är flykting från Syrien som är tämligen annorlunda är många vi får till vårt hörn av världen... Har ni vägarna förbi så rekommenderas ett besök i en eller båda varmt.
 
Toppen