Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

För en som tjänat ihop till Choice Gold den hårda vägen i snart 8 år så känns den här kampanjen lite som @agehall's kamp mot Hilton... Men för er som fått chansen, välkommen till ett fantastiskt bra program! Innan man gjorde om poängintjäning och poänguttag här i våras var det det i särklass bästa programmet för riktiga hotellstamkunder i Skandiavien. Ni kommer att märka att hotellen behandlar Golds olika. Det går inte bara att stövla in som nymatchad medlem och kräva sin rätt och vifta med kortet - Choice har riktigt bra koll på vem som faktiskt bott hos dem tidigare och vem som förtjänar uppgraderingar. Med det sagt - grattis till alla er som lyckats.
Fast kör man en sån här kampanj så är det väl för att få folk som reser mycket att börja bo på Choice istället för andra kedjor. Om man då inte tar hand om dom för att dom har fått det genom en matchning lär man ju inte vinna över så många nya kunder.

Fast kör man en sån här kampanj så är det väl för att få folk som reser mycket att börja bo på Choice istället för andra kedjor. Om man då inte tar hand om dom för att dom har fått det genom en matchning lär man ju inte vinna över så många nya kunder.
Det där är tyvärr lite önsketänkande. Det är mycket hårdare konkurrens om kunderna som Hilton försöker sno åt sig genom statusmatchning och de har märkbart försämrat för oss som har status. Det lär ske exakt samma sak här.

Jag har haft ett matchat Oneworld Gold som jag matchade från mitt EB Diamond... Jag tror nog att många, inkl mig, matchar för att ha en "backup" ifall mönstret ändras eller man lockas av någon specifik benefit. Under det år jag var Oneworld Gold åkte jag noll (0) gånger med den alliansen... Så bara för att alla ropar "Hey, I'm a gold member" så kommer inte receptionerna att fyllas av guldkortsviftare...

Det där är tyvärr lite önsketänkande. Det är mycket hårdare konkurrens om kunderna som Hilton försöker sno åt sig genom statusmatchning och de har märkbart försämrat för oss som har status. Det lär ske exakt samma sak här.
Ja det är klart det blir svårare ju fler man har med status.

Jag märkte då inte av att jag blev sämre behandlad bara för att jag blivit matchad när jag i helgen bodde på Clarion Post i GBG, uppgradring, voucher, mineralvatten + trevligt bemötande och då ska tillägas att hotellet var fullbelagt i och med Springsteen konserten.

/A

Jag märkte då inte av att jag blev sämre behandlad bara för att jag blivit matchad när jag i helgen bodde på Clarion Post i GBG, uppgradring, voucher, mineralvatten + trevligt bemötande och då ska tillägas att hotellet var fullbelagt i och med Springsteen konserten.

/A
Just Post tillhör de bästa i klassen tillsammans med Malmö Live på att visa uppskattning för Guldgäster.

Många Choicehotell tar dock hänsyn till hur många nätter man har på aktuell hotell när förmånerna fördelas.

Många Choicehotell tar dock hänsyn till hur många nätter man har på aktuell hotell när förmånerna fördelas.
Det är väl ganska rimligt att de som har status plus nätter på just det hotellet går före de som bara har status. Men sedan kommer man ju till den eviga frågan - efter hur många nätter på samma hotell ska en Guld gå före en som är Platinum men har bott på andra hotell. Hela poängen med status på kedjor är ju att man inte bor på samma hotell varje gång.

/A
Hur vet du hur en "vanlig" guldmedlem hade blivit behandlad? Bara för att minimikraven är specifierade innebär det inte alltid att hotellen stannar där.

Blivit matchad till Platinum till 05/17. Får se om jag får någon nytta av det då jag imorgon börjar mitt nya jobb och mitt resemönster kommer till 90% vara utanför Europa.

Toppen