Senaste nytt

Chicago - Vart ska man bo och hänga?

Axxo

Medlem
Hej!

Har ni några bra tips på boende i Chicago? Tänker 4-5 stjärnigt helst med Pool. Vi har hört att Downtown är ett bra område.

Vi tänker att vi ska shoppa lite, dricka lite öl och kolla på severdigheter. Vi hitta två First ut på fredag. Vi ska bara vara där mellan fredag och måndag.
 

mha321

Medlem
Hej!

Har ni några bra tips på boende i Chicago? Tänker 4-5 stjärnigt helst med Pool. Vi har hört att Downtown är ett bra område.

Vi tänker att vi ska shoppa lite, dricka lite öl och kolla på severdigheter. Vi hitta två First ut på fredag. Vi ska bara vara där mellan fredag och måndag.

Personligen tycker jag The loop är rätt trist.

Är det shopping som gäller så kan det vara bättre i riktning magnificent mile.

De bästa ölställena hittar du utanför Downtown. Ta en Uber eller cta - med bara en helg antagligen Uber.

West loop had tex mycket bra restauranger och barer, men är svagt på bra hotell.
 

pswe

Medlem
Just av anledningen pool utomhus och ändå hyfsat centralt så har jag bott flera gånger på Radisson Blu.
Åka rundtursbåt med arkitekturfokus är en höjdare om man är intresserad av historia och byggnader.
Hyra kajak och paddla på floden ger häftiga perspektiv på husen ovanför.
 

LPC123

Medlem
Kan rekomendera Hot EMC2 som ligger i Streeterville. Nära till altt och ett riktigt trevligt hotel. Sen ett besök på Billy Goat för en Cheesburgare är lite av en upplevelse.
 

Taggen

Medlem
Kan rekommendera Intercontinental Magnificent Mile. Mycket bra läge och de har en stor inomhuspool. Tänk på att du kan köpa Intercontinental Ambassadeur status för 200$ med inkluderad garanterad uppgradering som förmån. Sant att det inte är det nyaste hotellet i stan men du får en enorm TV på rummet om det är viktigt och mycket bra sängar. Frukost har jag inte provat då jag valde att käka på Starbucks Reserve 200 m nedför gatan. Det ligger också en Whole Food inte långt borta om du inte vill äta allt ute. Gångavstånd till Bruce Willis Tower och Hancock samt det mesta förutom Science Museum.
 
Toppen