Jag blev besviken när jag tog en drink på Hangcock. Räkna med att stå i kö minst en timma och när du kommer fram är du inte garanterad fönsterplats (jag och frugan hamnade vid bardisken utan utsikt). Bartendern som arbatade kunde inte mixa drinkar och priset var tråkigt högt. Undvik även Navy Pier som är.. ja vad ska man säga.. tråkigt, trångt och onödigt

Jag rekomenderar följande:
- Little Goat som är systerrestaurangen till Goat tvärs över gatan (frukost, lunch och middag)
Ligger inte så off som man först tror, tar max 15min att gå från The Loop.
- The Bungo Room, Chicagos mest populära brunch i Wicker Park, gå dit, skriv upp dig på listan och medan du väntar en timma går du shoppar du loss i området. Förövrigt det bästa området att spendera en dag på i Chicago.
- Mindys Hot Choclate, också i Wicker Park, restaurang med Chocklad som tema
- Frontera Grill, Chicagos (USAs?) hetaste Mexikanska restaurang. Finns även som lunchställe på Macy's
- Djurparken i Lincoln
Välj ett område, ta tunnelbanan dit (båda kan använda samma kort) gå runt och shoppa, ta en drink och ät.. allt är väldigt enkelt och bekvämt i Chicago. Jag rekomendrerar starkt området Wicker Park som har flest affärer och restauranger