Senaste nytt

Checka inte in bagage inrikes till Arlanda

Jag hade priotag på incheckat bagage från Göteborg. Det kom på en vagn, verkade inte spela någon som helst roll om man hade prio / åkt business eller vad man nu hade gjort. Allt kom på kärror och lastades av. Fick vänta i ca 30 minuter.

Hej,

Tror inte det hade nåt specifikt med inrikes att göra.

Jag hämtade min syster med familj på Arlanda i söndags eftermiddag. Det tog dem också 1,5 timme att få sina väskor pga av åskoväder.

Det är just på T4 som de renoverar bagagebandet. Det är smått kaos där när 5 plan landar samtidigt och man får stå i en fålla och vänta på bagagevagnar och folk som lastar av väskorna. Så det berör inrikes specifikt, men hade säkert med åskovädret att göra också i söndags...

• Gilla
Reactions: jtq
Det där låter ju inte bra. Det får nog bli väska direkt till Bali.
Mer tid i lounchen.
Bra förresten att man kan använda SAS loungen i T5 på arlanda på ankomst från Göteborg som diamant.

Trots att jag ska vidare med Qatar:)
Menzies loungen är ju inte särskilt bra.

I onsdags var fållan för bagage borta och ett fungerande band var i drift. Själva bandet så bra ut men rampen ovanför som leder bagage såg temporär ut. Jag hoppas att man bygger in den för just nu platsen den utseendemässigt i Somalia.

Var där i tisdags och då var fållan kvar. Men de höll på med vad som verkade vara finjusteringar och uppenbarligen var det korrekt om bandet var i drift på onsdagen.

Vilket problem är det Swedavia försöker lösa med det nya baggagebandet? Fungerade inte det gamla som avsett eller?

Vilket problem är det Swedavia försöker lösa med det nya baggagebandet? Fungerade inte det gamla som avsett eller?
Google.

"Med det nya bagagebandet kommer 1 200 bagage per timme kunna transporteras, vilket är en ökning med 40 procent jämfört med tidigare. Dessutom blir det enklare att hämta bagaget eftersom resenärerna kommer att kunna stå runt hela bandet.
Just nu hanteras allt bagage manuellt och körs ut till ankomsthallen på vagnar. På plats finns extra terminalvärdar för att hjälpa till.
Det nya bagagebandet är i drift under första veckan i augusti."

Nytt bagageband i Terminal 4 | Stockholm Arlanda Airport

Toppen