Senaste nytt

Checka in flera i business ckeck-in på en silverstatus?

agehall

Medlem
Ok, så det är ännu rörigare numera alltså. Suck.

Och som sagt, en enhancement för oss. Till USA behöver man ju knappt en väska men hem vill man ju ha så många som möjligt.
 

FFS

Medlem
Hur fungerar det om jag flyger Sverige-USA och sedan direkt vidare inrikes i USA om jag som EBS vill ta med två väskor. På SAS-flighten över Atlanten går det ju bra, men kommer någon att klaga när jag ska vidare inrikes? Senaste gångerna har jag flugit vidare med UA och då är det ju bara att dumpa väskorna till en snubbe med streckkodsläsare efter tull-filtret.

För några månader sedan när jag skulle hem från MSY (New Orleans) via ORD (Chicago) ville de ha betalt för mina incheckade väskor, men efter lite tjafs och att nån manager tittat på min utskrivna Amadeus-bokning som tydligt sa att jag fick checka in 2 väskor löste det sig. Så det gäller att veta vad man ha rätt till, även om det inte alltid är så lätt.
 

agehall

Medlem
Nej, så länge du checkar in allt hela vägen är det lungt. Om det är två olika biljetter är det ju dock frågan om du får med väskorna gratis i USA.
 
Eurobonus Silver och Business Checkin på gruppresa

Hej. Jag har lite funderingar om förmånerna på EBS. :)
Då Mamma fyller 50 i november har jag precis bokat en gruppresa för fem pers till Rom tur och retur från CPH. Eftersom jag har EBS så har jag tillgång till Business Checkin på CPH och antar att jag har det även på FCO, men då är frågan:
Kan alla dra nytta av business checkin, då det endast är jag som har EBS? Vi ligger alla under samma bokningsnummer och mitt bonuskort är det som är registrerat först.
 

vicce

Medlem
Hej. Jag har lite funderingar om förmånerna på EBS. :)
Då Mamma fyller 50 i november har jag precis bokat en gruppresa för fem pers till Rom tur och retur från CPH. Eftersom jag har EBS så har jag tillgång till Business Checkin på CPH och antar att jag har det även på FCO, men då är frågan:
Kan alla dra nytta av business checkin, då det endast är jag som har EBS? Vi ligger alla under samma bokningsnummer och mitt bonuskort är det som är registrerat först.

Jag och fyra kompisar åkte till N.Y i början av sommaren och jag var den enda av oss som hade EB kort (EBS). Vi kunde alla checka in vid Business Check-in (Landvetter) (samma bokningsnummer).
 

FFS

Medlem
Jag kan rapportera att det utmärkt att checka in i business check-in både på arlanda och på Newark.
Däremot fick jag strida för att få ta med incheckat bagage gratis när vi åkte inrikes med US (på samma bokning som atlantpassagerna).
Det löste sig till slut när en manager kom och kunde hjälpa till. Jag kan tycka att det är dåligt att systemet inte själv känner av bagagereglerna. Det lustiga var att när jag väl fått igenom att vi skulle slippa betala och jag bad henne lägga till mitt bonuskort som maskinen vägrade acceptera, sa hon: "Jaha har du silverkort, då hade ALLA I DIN BOKNING fått ha med en incheckad väska var." Jag visste att det var så för mig, men inte att det gällde hela sällskapet.

Nu har jag fått de resterande poängen för A3*G, så då kanske det blir ännu enklare nästa gång...
 
Toppen