Senaste nytt

Checka in bagage på Heathrow kvällen innan med British Airways

Tomas E

Medlem
Frågor av typen "kan jag checka in bagage kvällen innan jag flyger?" förekommer i många olika delar av forumet, med olika svar för olika bolag och olika flygplatser, men jag hittar ingen tråd specifikt för British Airways och Heathrow.

Jag fick idag ett sms från BA med texten "The airport will be busy when you fly on XX Nov. To save time and give you more flexibility, you can check in your bag the day before you fly from 18:00 - 21:00 at London Heathrow T5."

Infosidan som sms:et länkar till anger faktiskt:
Overnight Bag Drop is also available from 16:00-21:00 for flights departing the next day before 13:00 from London Heathrow T5.

Min flight går dock senare än 13:00, så jag antar att detta var något slags "extraerbjudande".

Observera att en del BA-flighter nu har flyttat tillbaka till T3, och att detta enbart anges vara tillgängligt för T5-flighter.

Nåväl, eftersom jag flyger på eftermiddagen och inte bor granne med Heathrow framstår detta knappast som tidsbesparande för mig. :D Så jag tar mina chanser med incheckningen i First Wing och hoppas att den inte är mer "busy" än jag uthärdar. ;)

Det här upplägget tycks inte ha funnit sedan tidernas begynnelse, för i den här tråden hittar jag ett inlägg från 2013 som lyder:
Med BA är det solklart, från 05:00 resdagen för statuspassagerare 3 timmar innan för övriga.
 
Toppen