Härligt!palmen skrev:Då har du din utmaning här[Utmaning]Resa till Nya Zeeland och söderhavet i minst Business | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Härligt!palmen skrev:Då har du din utmaning här[Utmaning]Resa till Nya Zeeland och söderhavet i minst Business | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Hej! Nu är våra allmänna villkor och personuppgiftspolicy klara. Flyg via Chat | Sverige | Chatflights - enklare flygbokning Flyg via Chat | Sverige | Chatflights - enklare flygbokningAgö skrev:Hej@Alexis. Var kan jag hitta era allmänna villkor?Klicka för att utvidga...
Hej! En mycket bra fråga. Det du skriver stämmer, nästan... I legal mening är vi bara en mellanhand som genomför en bokning på flygbolagets hemsida för din räkning. Även om pengarna först betalas till oss och att vi sen betalar för resan åt dig så har du i laglig mening använt ditt kort för att betala en resa och är då skyddad av försäkringen, oavsett om det står "SAS" eller "Chatflights" på kvittot. Kortbolaget har ju tagit an avgift från dig (eller från oss på Chatflights) och i den avgiften ingår en premie för en reseförsäkring. Så försäkringen gäller. Allmänna reklamationsnämnden har prövat ett liknande fall som man kan läsa om här ARN 2008-5401 | Lagen.nu och skulle ert försäkringsbolag bråka med er om detta så tar Chatflights advokater hand om ärendet åt er.Cristoffer skrev:Hej@AlexisVad jag förstår så betalar man resor man bokar med er via er app till er, som sedan ni sedan bokar direkt via flygbolagens hemsidor. Inget konstigt med det.Låt säga att flygbolaget man skall åka med går i konkurs eller andra typer av tråkigheter. Om man själv har betalat med sitt kort på flygbolagets hemsida så träder ju kortets försäkring in och täcker upp kostnader. När man dock har betalat till er så kommer med största sannolikhet kortbolaget neka ersättning och hänvisa till resebyråns försäkring. Har ni liknande försäkringar för denna typ av situation som andra resebyråer?Klicka för att utvidga...
Det kanske fungerar endast från iOS (iPhone / iPad)?palmen skrev:Försökte kontakta er på hemsidan men inga tillgängliga agenter, hur ska man då kunna chatta?Klicka för att utvidga...
Vi har inte lanserat ännu. Vi kommer igång runt den 10 november och har då öppet 24/7. Till dess svarar vi bara på chatten vardagar 09-17.palmen skrev:Försökte kontakta er på hemsidan men inga tillgängliga agenter, hur ska man då kunna chatta?Klicka för att utvidga...
Från och med lnseringen i november är hela vårt tjänsteutbud tillgängligt via vår app för iphone/ipad, där svarar vi alla dagar, 24/7. Har man inte det så finns en webchatt öppen 07-23 via hensidan, dock med ett något begränsat tjänsteutbud.Dr. Miles skrev:Det kanske fungerar endast från iOS (iPhone / iPad)?Klicka för att utvidga...
Yes, indeed. Lyckades dock inte hitta det pris jag ville ha så mina egna sökningar hade i vart fall inte uppenbara brister.Andreas Nyberg skrev:Någon som använt sig av appen ?Klicka för att utvidga...
gastronaut skrev:Jag blev lite fundersam hur det gick till när Calle Schulman pratar om Eurobonuspoäng och visar Singapore Airlines A380 i business.Klicka för att utvidga...
Det gick att boka Singapore Airlines Business class award på Airbus A380 på t ex Hong Kong-Singapore med SAS EuroBonus poäng, men inte på long haul linjer.gastronaut skrev:Jag blev lite fundersam hur det gick till när Calle Schulman pratar om Eurobonuspoäng och visar Singapore Airlines A380 i business.Klicka för att utvidga...