Senaste nytt

Chatflights

FilipJ

Medlem
Vänligen dela in er i grupper och diskutera dagens tema. Redovisa era tankar och redogör för era uträkningar. Var beredd på att argumentera för er ståndpunkt då de övriga gruppernas uppgift är att opponera.

0e433535daca6b37bad054cc03e2a224.jpg
Jag kommenterade något av deras inlägg och frågade hur de gjorde för att kringgå ordinarie tabell för poängkostnad... Inte fått något svar än. :rolleyes:
 

Rickard_O

Medlem
Vänligen dela in er i grupper och diskutera dagens tema. Redovisa era tankar och redogör för era uträkningar. Var beredd på att argumentera för er ståndpunkt då de övriga gruppernas uppgift är att opponera.

0e433535daca6b37bad054cc03e2a224.jpg

Jag kommenterade något av deras inlägg och frågade hur de gjorde för att kringgå ordinarie tabell för poängkostnad... Inte fått något svar än. :rolleyes:
Jag är även intresserad hur dom kan få mig att spara pengar om jag bokar via dom, detta borde väl nästan innebära att jag FÅR pengar av Chatflights om jag bokar genom dom?
 
Vilken otur för Chatflights att byrån råkade göra samma fel en månad efteråt också.

Just i marknadsföring är det ju viktigt att man kan visa att det som står i annonsen stämmer. Hur kan man spara pengar genom att använda Chatflights? Säg att en award till USA med SAS kostar runt 1000:- i skatter, betyder det då att Chatflights kan få ner denna kostnaden?
 

Gnopps

Medlem
Detta företag lyckas ofta göra positiva felskrivningar i sin marknadsföring. Kanske dags att försöka få slut på det? För hur tusan kan de spara mig pengar?

 
Just i marknadsföring är det ju viktigt att man kan visa att det som står i annonsen stämmer. Hur kan man spara pengar genom att använda Chatflights?
Just det här med "Första klass" är ganska oförsvarligt, att gemene man inte vet skillnaden på första klass och business class kan omöjligt vara fallet för ett företag som arbetar explicit med detta. Att de fortsätter använda samma uppenbart felaktiga annons efter att det påpekats en månad tidigare kan knappast vara annat än avsiktligt missledande.

Men däremot kan jag inte se att det är något fel med att säga att man kan spara pengar genom att använda dem. Målgruppen är specifikt den som inte kan (eller vill) söka/boka bonusresor själv, och det är ju ytterst möjligt att spara pengar genom att göra en bonusresa istället för att köpa samma resa som revenue. Att det även är möjligt att göra samma jobb själv istället för att köpa det från dem (om man har tiden och kunskapen) ändrar ju inte på det faktumet.
 
Toppen