Senaste nytt

Champagnetråden

956296B9-5667-49AC-8668-615FA15505EB.jpeg
Hälsningar från vackra Skopelos
AB9FDDD5-D0B4-4786-B86E-EF77BDB9FBD9.jpeg

Champagnefrukost, lingongrova och något av det minst prisvärda jag druckit!
Var mycket nöjd med att en kompis hade med den och den va gratis, troligtvis det sista jag kommer köpa för riktiga pengar i framtiden!

Ingen i sällskapet kunde ens antyda några roliga smaker, för 400:- finns det bra mycket bättre champagner att leka med.

Nu njuter jag enbart av den fina segern som efterföljde champagnen!

Visa bifogad bild 120884
Håller absolut med!
När jag provade den för något år sen, blev jag förvånad över hur pass endimensionell den var, trots relativt högt pris. Platt och allmänt ointressant.
Jag är mest förvånad över betyget den fått på Vivino: 4,2 är ju helt sanslöst.
Tyvärr har jag en flaska kvar - går kanske att hälla i nån soppa (Crème Ninon eller så.....)

Vet inte hur många som har eller har hört om Coravin - men det är en mackapär som gör att du kan "öppna" en flaska och dricka ett glas utan att behöva korka upp flaskan. Det görs genom att man trycker ner en nål genom korken och sen trycksäts flaskan med ädelgas (tror det är argongas). Många restauranger har börjat med detta vilket gör att man kan numera få riktigt bra viner på glas.

Såg på instawebb att de nu tar steget för att göra samma sak för bubbel. Detta ska göra att man kan hålla flaskan i ca 2 veckor
Coravin Sparkling™ | Coravin

Vad tror ni? intressant och kanske en bra sak att investera i för att kunna kolla längst bak i vinkylen.

Vet inte hur många som har eller har hört om Coravin - men det är en mackapär som gör att du kan "öppna" en flaska och dricka ett glas utan att behöva korka upp flaskan. Det görs genom att man trycker ner en nål genom korken och sen trycksäts flaskan med ädelgas (tror det är argongas). Många restauranger har börjat med detta vilket gör att man kan numera få riktigt bra viner på glas.

Såg på instawebb att de nu tar steget för att göra samma sak för bubbel. Detta ska göra att man kan hålla flaskan i ca 2 veckor
Coravin Sparkling™ | Coravin

Vad tror ni? intressant och kanske en bra sak att investera i för att kunna kolla längst bak i vinkylen.
Kul att de äntligen kommit ut med den! De har snackat om den i snart 10 år så trodde faktiskt aldrig den skulle komma.

Jag ska väl erkänna att jag är tveksam men kommer sannolikt att testa den ändå. Är väldigt nöjd med min "vanliga" coravin.

Kul att de äntligen kommit ut med den! De har snackat om den i snart 10 år så trodde faktiskt aldrig den skulle komma.

Jag ska väl erkänna att jag är tveksam men kommer sannolikt att testa den ändå. Är väldigt nöjd med min "vanliga" coravin.

Håller helt med är gott skeptisk! Gav en Cora till min pappa för massa år sedan som han gillar. Är ju dock kul att det kanske kan komma riktigt bra champagne på glas på krogen. Typ Selosse '96 vore ju inte helt fel att testa.

Spännande, har dock ingen användning för den. Blir aldrig något kvar efter jag öppnat en flaska eller två :)

Tror största kunden är restauranger - men håll rmed dig att flaskorna dropparna slinker ner när flaskan är öppnad.

Toppen