MTheC
Medlem
Om det skulle hända så är det bara att säga till - säkerligen flera här som anmäler sig som frivilliga för att hjälpa till att dricka uppTack för alla tips, har en känsla att jag kommer köpa på mig för mycket![]()
Om det skulle hända så är det bara att säga till - säkerligen flera här som anmäler sig som frivilliga för att hjälpa till att dricka uppTack för alla tips, har en känsla att jag kommer köpa på mig för mycket![]()
Desbordes Amiaud köpte jag en låda 1988 och en 1989. Båda väldigt bra med tanke på priset!Du har ju redan fått en del bra rekommendationer. I och med att du förra året drack en nästan 20 år gammal champagne så tänkte jag att du kanske vill ha en del som lagrats i alla fall en del så bidrar med några förslag:
José Michel & Fils | Systembolaget
Laurent-Perrier | Systembolaget
André Clouet | Systembolaget
Henriot | Systembolaget
Henriot | Systembolaget
Gisèle Devavry | Systembolaget
En som jag inte själv testat än men har köpt en låda av är:
Desbordes-Amiaud | Systembolaget
Tyckte det var lite intressant med en så pass gammal champagne tillgänglig via Systembolaget. Kan alltså inte (än) kommentera på kvalitet men får återkomma angående det.
Berätta gärna vilken/vilka det blev sen, och vad du tyckteTack för alla tips, har en känsla att jag kommer köpa på mig för mycket![]()
Behöver tips på Champagne för firande nu under våren, förra året köpte jag Christian Senez Millésime 2000 vilken var mycket god.
Vad rekommenderas i prisintervallet 500-700kr?
Skulle nog undvika att beställa i Euro just nu dock, eftersom det är billigare på systemet...
Håller med om det i de fall champagnen i fråga finns på systemet. Vad jag kan se så är dock flera av de som rekommenderades av @JohanLG inte tillgängliga på bolaget så då är det svårare att uttala sig om prisskillnaden.Skulle nog undvika att beställa i Euro just nu dock, eftersom det är billigare på systemet...
Det finns ett antal aktörer (Winefinder, Vinoteket och många fler) som betalar in svensk moms och alkoholskatt när man köper från dem. Det brukar framgå ganska tydligt i sådana fall.Ni som har erfarenhet av att beställa Champagne från utlandet, hur fungerar det med skatter osv, blir man debiterad det utöver priset man betalar till leverantören?