Senaste nytt

Champagnetråden

Någon som har nån insikt hur Pierre Peters Cuvée Spéciale Les Chétillons 2012 är? Såg att det kom ett parti på SB som snabbt gick åt. Tänkte att detta kan kanske vara nåt att lägga i källaren.

Nån som provat?

Någon som har nån insikt hur Pierre Peters Cuvée Spéciale Les Chétillons 2012 är? Såg att det kom ett parti på SB som snabbt gick åt. Tänkte att detta kan kanske vara nåt att lägga i källaren.

Nån som provat?
Nu är jag osäker på om den var just 2012 jag testade, men den sista Les Chétillons jag testade var en besvikelse... Jag gillar PP men som sagt den jag testade sist av just LC var inte tipp topp direkt.

Nån som provat?
Provade den på Les Artisans i våras. IMHO så var den fantastisk. Tyckte att den var ganska tillgänglig så inget jag skulle spara i mer än 2-3 år. Ganska stor buzz på PP just nu, men välförtjänt

aee0fc4c138e001de1f1566dbded64a2.jpg

Hälsningar från Epernay (Michel Gonet)!

Provade den på Les Artisans i våras. IMHO så var den fantastisk. Tyckte att den var ganska tillgänglig så inget jag skulle spara i mer än 2-3 år. Ganska stor buzz på PP just nu, men välförtjänt
Ah intressant, en ung bdb som kändes tillgänglig hurdå? Mogen, eller fruktig? Oxiderad? Fyllig? eller hurdå?

Själv är jag i regel mer förtjust i åldrad bdb än purfärska och krispiga.

Ah intressant, en ung bdb som kändes tillgänglig hurdå? Mogen, eller fruktig? Oxiderad? Fyllig? eller hurdå?

Själv är jag i regel mer förtjust i åldrad bdb än purfärska och krispiga.
Jag tyckte att autolysen var rätt framträdande, mandlar, mer gula äpplen än gröna, syran har också mattats av lite. Jag har själv rätt svårt att verkligen uppskatta t.ex Pierre Gimonnet som är krispig till tusen och galet mycket grönt. Så för mig är det här mycket mer i min smak.

Toppen