Senaste nytt

Champagnetråden

Vet du om dom bara levereras till en viss butik? På mitt Systembolag visste dom ingenting om 2008:an. Hittar ingen info på hemsidan heller.
Det är bara 08 som rullar ut från leverantören (inside info). Så om din butik har 2006 byts det automatiskt vid deras nästa order.

Står det när denna är degorgerad? Har den legat på fällningen länge eller i flaskan länge? Eller vänta nu, detta är en mix av olika reserve viner? Så de har varken legat på fällningen eller i flaskan länge? Eller hur funkar det?
Stämmer, det är en mix av olika årgångar. Det har legat 3 år på fat med fällningen och sedan 3 år på flaska

Det är bara 08 som rullar ut från leverantören (inside info). Så om din butik har 2006 byts det automatiskt vid deras nästa order.
Aha, då ska jag försöka få dom att göra en beställning från leverantören. Samma skulle gälla för Dom Perignon 2008 så jag gjorde en beställning men butiken fick ingen leverans.

Vet du om dom bara levereras till en viss butik? På mitt Systembolag visste dom ingenting om 2008:an. Hittar ingen info på hemsidan heller.
Precis som Buffy skriver ovan, syns som 2006 på hemsidan/systembolagets interna nätverk än så länge. Min guru på lokala bolaget sa att påfyllningen blivit försenad till den 1 februari. De kommer bli tillgängliga i webblagret så det är beställning på hemsidan som gäller förutsatt att de uppdaterar lagersaldot vid den vanliga tiden ca 5:00. Sist droppades det in 19 flaskor ca 10:43 och jag hade turen att gå in 10:44-10:45. Tyvärr är den bästa chansen till att knipa flaskor genom att uppdatera lagersaldot alldeles för ofta, inte fungerar systembolagets artikelbevakning heller!

Kommer alltså efterfrågan vara så stor och tillgången så liten på Dom 08 att man behöver ligga på låset på detta sätt? Vad tror ni?

Kommer alltså efterfrågan vara så stor och tillgången så liten på Dom 08 att man behöver ligga på låset på detta sätt? Vad tror ni?
Beror på om du har Legacy edition i åtanke eller vanliga 08:an? Enligt rykten är inga fler Legacy 08 planerade att skeppas till Sverige. Utan vi får snällt vänta tills vanliga versionen kommer i mars. Dessa kommer det finnas extremt många av, nyhetens behag kanske tömmer hyllorna. Du behöver absolut inte hänga på något lås då det kommer fyllas på många gånger om.

Toppen