Senaste nytt

Champagnetråden

Pol Roger-provning på Sthlm wine and food
IMG_6906.jpeg

Har någon här smakat Charles Heidsieck Rosé (NV) och vill dela med sig av upplevelsen?
Vill minnas att jag inte blev så imponerad av den sist jag drack den. Lite väl mycket mousse någon bismak jag inte tyckte om. Minns som sagt inte exakt, men har själv gett den betyget 4 på Vivino.
Taittinger kan jag rekommendera om du ej testat (betyg 4,4), mer rundhet och djup i smaken enligt mig. Jag var tyvärr dålig på att spara mina anteckningar om denna också så kan ej ge mer info än så.

Vill minnas att jag inte blev så imponerad av den sist jag drack den. Lite väl mycket mousse någon bismak jag inte tyckte om. Minns som sagt inte exakt, men har själv gett den betyget 4 på Vivino.
Taittinger kan jag rekommendera om du ej testat (betyg 4,4), mer rundhet och djup i smaken enligt mig. Jag var tyvärr dålig på att spara mina anteckningar om denna också så kan ej ge mer info än så.
Också dålig på att anteckna, har nästan inga alls.

Tack @Highbury, @Remington Steele och @Dragzone.

Drar på MR till Zürich över helgen. Kronans värde mot schweiziska franc är ett skämt men detta till trots kan man i förbeställning med 20% rabatt köpa CH Rosé för cirka 440 kr per flaska eller 36 CHF vilket är nästan halva priset mot bolaget. Icke-rosé bellar 28,45 CHF eller cirka 350 kr. Verkligen enastående priser.

Tips för alla som passerar ZRH.

Toppen