Senaste nytt

Champagnetråden

God Jul till alla! Nu blir det en Lason Le Black Creation. IMG_6242.jpeg

Fredag kväll, idag blev det en Palmer & co vintage 2016. Väldigt överkomligt pris för en sådan bra champagne. Visa bifogad bild 161139
Jag är iofs inte riktigt beredd att hålla med om priset dock, tycker den har ökat mycket mer procentuellt än vad andra goda champagner har gjort!
Kommer inte ihåg exakt vad den va på tidigare, men har för mig det va 369:- (Runt 2021) och numera 499:-

Jämföras med Louis Roederer och Charles Heidsieck som "bara" gått upp runt hundringen på den tiden, vad mitt minne säger.(Ingen vetenskap)

Då tycker jag 130:- är ganska mycket procentuellt faktiskt!

Men jag håller med, innan var den en av dom mest prisvärda champagner som där fanns!

Det jag försöker säga är att den har alldeles för litet spann mot dom riktiga bra "huschampagnerna" numera i pris!

Jag är iofs inte riktigt beredd att hålla med om priset dock, tycker den har ökat mycket mer procentuellt än vad andra goda champagner har gjort!
Kommer inte ihåg exakt vad den va på tidigare, men har för mig det va 369:- (Runt 2021) och numera 499:-

Jämföras med Louis Roederer och Charles Heidsieck som "bara" gått upp runt hundringen på den tiden, vad mitt minne säger.(Ingen vetenskap)

Då tycker jag 130:- är ganska mycket procentuellt faktiskt!

Men jag håller med, innan var den en av dom mest prisvärda champagner som där fanns!

Det jag försöker säga är att den har alldeles för litet spann mot dom riktiga bra "huschampagnerna" numera i pris!
Detta kan jag hålla med om. Däremot kan det vara för att Systembolaget är ensam på årgång 2016. Det var en liten skörd och den hamnade bara i Sverige. Så att vi har möjligheten att få en unik Palmer bara i Sverige för den pengen tycker jag är överkomligt. Får se om man anpassar priset framöver, när andra årgångar kommer.

Toppen