Senaste nytt

Champagnetråden

Del 2.

IMG_5082.jpeg

Hur va Palmes d'or?
Har funderat på att testa den många gånger, men aldrig blivit av!

Nu har jag iofs köpstopp på champagne ett tag till så får avvakta! :D
Den följde på Jacquarten vi drack och det var ett snäpp nedåt i intensiv fruktighet, även om det inte var dåligt alls. Här en blandning 50/50 av C/PN och en dosage på 6 g/l. Nu var den köpt på Silja Line för 86 EUR och det tycker jag är prisvärt för en såpass färdiglagrad champagne, tror den toppar nu. Bolaget tar 1.499 kr, mer tveksamt prisvärde.

Kompetent bubbel ombord på SQ326 (SIN-FRA). Favoriten var Taittinger Comtes de Champagne med riktigt brödiga toner som jag gillar. Dock så var 2012:an i The Private Room något vassare. Krugen (171:a utgåvan) kändes för ung, trots att den testades på mark utan bedövade smaklökar. Bollingern var trevlig men även den skulle tjäna på att ligga till sig ett antal år.

SQ326.jpeg

Kompetent bubbel ombord på SQ326 (SIN-FRA). Favoriten var Taittinger Comtes de Champagne med riktigt brödiga toner som jag gillar. Dock så var 2012:an i The Private Room något vassare. Krugen (171:a utgåvan) kändes för ung, trots att den testades på mark utan bedövade smaklökar. Bollingern var trevlig men även den skulle tjäna på att ligga till sig ett antal år.

Visa bifogad bild 158498
Kul, flyger SQ325 (FRA-SIN) nästa lördag, i first.

Toppen